miobell Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Nå er jeg 100% sykemeldt framover. Legen mente det er til det beste pga større problemer på jobben. Pågått siden jeg sa i fra om svangerskapet. Mye psykisk press, står og går konstant på hardt underlag og slet med rygg, hofter og masse kynnere. Desverre klarte ikke jobben tilrettelegge for meg. (ønsket meg vekk derifra...) - Dere har kanskje lest litt av mine "klageinnlegg"over mitt arb.forhold her inne tidligere?? Legen sykemeldte meg tvert da hun hørte hvordan jeg hadde det - Så nå er jeg altså hjemme. Merkelig å tenke på at jeg sansynligvis blir hjemme fram til snuppa kommer. Får dårlig samvittighet ovenfor jobben, men vet at jeg nå bør sette meg selv og snuppa i magen som første prioritet. Hadde aldri tilgitt meg selv om det hadde skjedd noe, om jeg ikke hadde lyttet til kroppens signaler. Så blir vel husmor framover jeg nå ;-) Tar meg i å planlegge ting som å vaske kjøleskapet og klore/bleke hvite klær som har fått gulnet farge. Ting jeg før ikke hadde tid og ork tenke på. Selv om man er sykemeldt kan jeg vel "leve noe tilnærmet normalt"? Dvs. gå små turer, gå på kafe av og til. o.l? teit spm.!!! Fler som har måttet sykemelde seg alt i uke 22.?
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Gratulerer! Det var fantastisk gode nyheter! Jeg har lurt på hvordan det gikk hos legen, og er virkelig glad for at du ble møtt med så stor forståelse. Slik du hadde det så fantes det ikke noen annen løsning, så du skal i hvertfall ikke ha dårlig samvittighet, men det vet du sikkert egentlig selv også. Det er det noen andre som burde ha, men det kommer vel neppe til å skje. Nå kan du kose deg i tiden fremover, handle inn utstyr i ro og fred og endelig få den roen du trenger. Selvsagt kan du rusle i byen, gå på kafè, osv.! Alt som fjerner stress er aktiviteter du burde oppsøke, for stress har du hatt nok av frem til nå. Nå blir hovedaktiviteten å deilige seg! :-)
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Ja da er vi TO som er 100 % sykmeldt fra uke 22! Har en meget fysisk jobb med 4 timer dans om dagen, så det var kanskje ikke så rart-- Sliter med lavt stoffskifte og morkaken ligger slik at det kan være fare for blødninger hvis jeg beveger meg for mye......Så nå blir det å tå det med ro, gitt! Når det gjelder spørsmålet ditt, det er KLART du kan gå på kafe og kose deg! DET er noe helt annet enn å jobbe mange timer om dagen. Jeg går masse tur, det er den eneste treningen jeg får nå, så det er faktisk ganske viktig å bevege seg litt, det gjelder sikkert for deg også Legen sa til og med "dette er en spesiell tid, bruk den ekstra fritiden til å kose deg med graviditeten!" Så synes vi skal gjøre akkurat det, og være egoistiske og kose oss, og ikke ha dårlig samvittighet for at vi ikke er på jobb....De klarer seg uten oss! Neste gang er det noe andre
miobell Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2008 Takk for innleggene! ja da er vi to Matitt. Forstår godt du måtte komme deg bort fra jobben og fokusere på deg selv og barnet. Jeg er ikke vant til å være borte fra jobben, så får så altfor lett skyldfølelse og tenker : Nå må jeg virkelig kjede meg.. hehe.. men sånn er det jo ikke! For ja, vi bør jo kose oss nå med den voksende magen og (prøve) ikke ha dårlig samvittighet. Det er jo ikke mange ganger gjennom livet at v vil gå gravide akkurat! Og sykepenger (sykemelding) gir vel samme retter til permisjonspenger som om vi var i full jobb så vidt jeg vet? Nå skal jeg ut og gå tur med voffsen her. Han holder meg i aktivitet ;-) Kos deg i tiden framover Matitt!
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Har en voffse her også Han vil ut hele tiden, så det er ingen vei unna! Permisjonspengene blir de samme, no worries
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Du må ikke ha dårlig samvittighet for å bli sykemeldt! Jeg er i rimelig lik situasjon som deg, står og går og løfter tungt på jobben min, og ikke vært snakk en gang om tilrettelegging - så var først 100% sykemeldt i 3 uker og har vært 50% sykemeldt de siste to måendene - er 25 uker på vei nå. Jeg kunne klart å jobbe en 100% stilling, men da ville prisen jeg betalte vært at jeg gikk hjem rett etter jobb og sov til neste dag. Prøver å forklare de på jobben at selv om jeg kanskje er flink og effektiv når jeg er der de 4 timene om dagen, så betyr ikke det at jeg ville klart 4 timer til samme dag i samme tempo - og hvis jeg ville klart det, så ville jeg jo vært helt og holdent ødelagt når jeg var ferdig. Virker ikke som om noen der forstår meg, så all motivasjon og jobblyst har forsvunnet de siste månedene og bare tanken på jobb og å konstant forklare hvorfor jeg står mer i ro enn alle andre gjør meg stressa og deprimert.. Har lyst til å gå til legen og spørre om å bli 100% sykemeldt - men jeg og føler meg litt slem hvis jeg gjør det:( Utfra at jeg vet at jeg kan jo klare en halv stilling der.. Hm, nei, det her ble et langt innlegg gitt For å komme tilbake til innlegget ditt her ! Ikke ha dårlig samvittighet, gå ut og hygg deg og slapp helt av før den lille kommer
Ellebettemor Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Kos deg på cafe og med turer - Det har både du og barnet ditt godt av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå