Gå til innhold

Komme seg gjennom utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var utro mot sambo for noen uker siden.

Han fant det ut og jeg innrømmet det. Vi har snakket endel om det og det ser ut som at han takler det ganske bra faktisk!

Men jeg ser jo at vi har en del å slite med på grunn av det. Skjønner jo at det vil ta tid for han å stole på meg igjen og jeg må øve meg på å være åpen og ærlig.

Men er det noen her som har opplevd at en av dere har vært utro, og klart å komme igjennom det? Tips og råd å gi?

Vi vil begge klare oss igjennom dette og fortsette forholdet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det viktigste er at du legger deg HELT flat, du må la han få kjefte og smelle, hyle, skrike, beskylde deg for mye og kalle deg mye rart.. Og du må være ydmyk, og la han forstå at du angrer bittert. Bare la det prelle av, han må få ut sinnet sitt.. Først når sinnet og skuffelsen har lagt seg, da kan dere begynne å jobbe fremover.. Vær helt blottlagt, la han lese mailer og tlf din uten forvarsel, vis at du ikke har noe å skjule.. Da vil han etterhvert begynne å stole på deg igjen..

Lykke til, håper det ordner seg for dere! Husk at du må gi han all verden av tid til å bearbeide dette, du har tross alt sveket han på det groveste.. Ikke alle kommer over dette, så la han styre tempoet selv, og ikke blir sur og si " er du ikke snart ferdig med dette" eller noe sånt..

Skrevet

HI her. Takk for svar!

Greia er vel at han faktisk ikke kjefter, smeller eller beskylder meg i det hele tatt. Og vi er vel begge enige om at ingen av oss får lese den andres mld uten tillatelse (sånn som det alltid har vært), nettopp for at han skal klare å stole på det jeg sier. Vi tenker som så at vi må kunne stole på det den andre sier, uten å måtte sjekke. Da stoler man jo ikke på hverandre. Men føler vel nesten at han takler det "for bra"... Vi hadde bl.anna sex igjen bare dager etter han fikk vite dette.

Tror jeg enten må ha verdens mest fantastiske og tilgivende mann, eller så er det stille før stormen... Men klart jeg ser endel problemer likevel. Lurer vel bare på om andre har klart seg igjennom dette.

Men takk igjen for svar!

Skrevet

Nå har det ikke skjedd hos oss, men mannen din er sånn som min mann mener han ville reagert.

Utroskap er ikke det verste i hans øyne, så dersom jeg skulle drite meg ut og angre bittert, så er det nettopp slik han ser på det. Jeg dreit meg ut. Jeg var menneskelig og svak i et øyeblikk.

(snakker engangstilfelle, ikke langvarig sniking bak ryggen hans)

Jeg er ikke like laidback, hehe

Skrevet

Legg deg flat å la han få tilgang til alle dine eposter og sms-er hvis han ønsker. Det tar langt tid å komme over, så tenk dere godt om det er verdt å fortsette forholdet..

Det minnes i all evighet tilbake når dere ser film som innholder det temaet og i verstefall kan det nevnes i en krangel som et motargument mot deg.

Jeg har flyttet sammen med min for å starte et nytt liv en ny plass. Funker mye bedre, 2 år siden det skjedde med oss.

Skrevet

Så flott å høre at dere er villig til å jobbe for å få forholdet tilå fungere igjen! Det er kjempe bra!

Men husk; Det kan være som du sier, at det er stille før stormen. Og det kan gå et år før han bryter ut med noe, sånn at du er litt obs på det.

Skrevet

Kanskje han har svin på skogen selv.....

Skrevet

Jeg regner med at jeg ville reagert på samme måte som mannen din... Jeg mangler helt genet for sjalusi og mistenksomhet, litt naiv/dum kanskje, men jeg stoler på folk jeg.

Hadde mannen min vært utro hadde det viktigste for meg vært at han fortalte meg det og angret. Da kunne jeg fint ha levd med at han gav etter i et svakt øyeblikk en gang. Det jeg overhodet ikke kunne akseptert er at han hadde et langvarig forhold med noen andre, med lyving, luring og sniking bak ryggen min. Det hadde ødelagt alt.

Vi mennesker er nå engang skapt sånn at vi av og til blir betatt, eller seksuelt tiltrukket av andre enn den vi har valgt å leve livet med. Somregel velger vi å ikke følge disse kortvarige blussene av følelser for andre enn partnener, men at et "uhell" kan skje i et svakt øyeblikk er ikke verdens undergang.

Nå har aldri hverken jeg eller mannen min vært utro, men jeg tror vi har ganske likt syn på dette. Vi elsker hverandre, har barn sammen og en familie som fungerer godt. Aldri verden om gresset er noe grønnere på andre siden.. En kvelds feilsteg kunne aldri ha ødelagt forholdet vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...