Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Lillegutt på 3år har siden oktober 2006,hatt løs mage,gjerne diare,og kan springe på do å bæsje alt fra 1-15gr pr dag. Han klager hele tiden på vondt i magen,går ikke en dag uten å hørehan si han har vondt i magen, har tatt avføringsprøver for tarmbakterier,har ikke hørt noe,så er vel fine,tok avføringsprøve for blod i avføringen,dette ble tatt over 3dager men var på en diett i 1uke,men hørte ikke noe. Nå i det siste har avføringen nærmest vært hvit,og nå begynner jeg å se meg lei på dette. Han har tatt en del blodprøver,alt fra leververider til cøliaki,laktoseintoleranse og mye annet,men alt er fint.. noen ganger så siger han ihop på gulvet for han har vondt i magen. dager starter gjerne med vondt i magen før vi står opp,kan godt ligge i senga å si han har vondt i magen.. har kutta ut melk,for så å innføre det igjen,så så lite forandringer at vi tenkte ikke over det.. noen som har vært borti dette og kan hjelpe meg? nå står jeg bare å stamper i veggen,og fastlegen gjør alt han kan,men stopper hele tiden hos disse hersens barnelegen, han har i tilegg 3astma diagnoser,samt alvorlig atopisk eksem,så har jo nok å henge fingrene i om dagen. *rådvill nå*
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Har de sjekket ham for candida? Hvis ikke, gjør det også. Utover det har jeg ingen erfaring med slikt, men kan jo legge til at med unntak av fargen på avføringen og slik, så kan jo dette også være psykisk. Barn får vondt im agen når de gruer seg, når de har vondt andre plasser, når det er noe som ikke stemmer helt for dem etc... Men det er ikke sikkert det har noen relevans overhode. Gå til en annen lege må vel også være et tips!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2008 fastlegen vår er genial han,klør seg i hodet og sender oss til barneleger,men er hos dem det stopper opp,de gidder ikke bry seg..!! tror ikke det er psykisk,for da slår det ut i eksemen hans,det vet vi,og han er helt fin nå,men når jeg ser på gutten han han har så vondt magen han han bare må legge seg på gulvet,så tror jeg heller ikke det er bare noe i hodet hans,eller han gruer seg til noe,han er en kjempeaktiv gutt! I jula gikk han ned 2kg,han er tynn å spe fra før av,så da han veide 11kg i jula så var vi bekymra ja,han er jo 3år,nå har han gått opp igjen til der han har ligget,på 13kg,enda det er litt lite..men,bedre enn 11kg da.. hva er candida? aldri hørt om..kan hende han er testa for det,vet ikke,ble mye tester og slik,så har ikke oversikt,sidenalt var i orden..
It's all about me Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Vil bare si at selv om blodpoven slo ut negativt paa coliaki kan han ha det fordet. Det er veldig vanlig. Den eneste testen som kan si det sikkert om han har det eller ikke er gastroskopi. Saa be om henvisning til det med en gang. Symptomene du forteller om kan tyde paa at det er en mulighet for det. Har selv en gutt med coliaki og hos han var det bare gastroskopien som viste det.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Be om videre utredning, ikke gi deg før dere får det. Men det kan være ganske ubehagelige undersøkelser for han, men tror de sederer barn ved disse. Be om FeCal-test, eller Calsprotectin, en avføringsprøve som viser betennelsesaktivitet i tarmen. Be om ultralyd av lever og galle, siden avføringen er avfarget, det er galle som setter farge på avføringen. Be de om å utrede han for ulcerøs colitt eller chrons, men da er det undersøkelser som er ubehagelige Håper virkelig de finner ut av det. God bedring til dere Stor klem
kokosyklus Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Jeg vet ikke hva dere gjør, men her er noe jeg ville forsøkt: - glutenfri kost over en litt lengre periode - lite gjærbakst - minst mulig tungt fordøyelig og fet mat. Minst mulig rødt kjøtt og pølser f.eks. - biola Spise litt mindre posjoner oftere, f.eks hver 3. timer for å gi magen noe å jobbemed jevnt. Du har kanskje forsøkt alt dette, men det er iallefll noen tips. Lykke til:)
('(ö, )"hajjo" Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Er det tatt ph-måling med tanke på stor syreproduksjon i magen? Lukter det litt surt av avføringen til tider? Ene gutten min har refluks og hadde ikke fast avføring før han startet på medisiner da han var nesten 3 år. Han var plaget med mye smerter pga dette, spesielt 1/2 til 1 time etter matinntak. Siden det er tatt en del avføringsprøver, men dere ikke har hørt noe kan jo det tyde på at de er bra, men jeg ville likevel mast for å få prøvesvaret både av avføringsprøver og blodprøver. Det kan glemmes i helsevesenet også. Jeg har lært meg til at man desverre må stå på og mase litt for å komme noe vei av og til. Du skal ikke bare slå deg til ro med ting, men gjør litt opprør, bli litt sint. Lykke til.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2008 han fikk påvist refluks da han var 1år,hadde da kasta opp som en gris siden han var nyfødt,allerede på sykehuset merka jeg at noe var galt,men neida,normalt dette..fikk da tilslutt ph-måling og medisiner,men han ble dårligere av medisin,så måtte slutte etter 3mnd,begynte da samtidig som han slutta med Losec med astma medisin,og går enda på det,han har 3astma diagnoser. Da han tok denne avføringsprøver for å finne uy ang blod i avføringen,så gikk han jo på en slgas diett i en uke,og da så vi en liten forbedring,men var så sinnsykt mye som ble kutta ut da,lite melk,ikke rødt kjøtt i det hele tatt, bare kylling og svin han kunne spise da,ikke ditt og ikke datt... jeg slår meg ikke til ro,men siden både jeg og fastlegen står å stanger i møte med barneleger så vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre, har prøvd å kreve ultralyd og ny ph-måling,men det mente ikke barnelegen var nødvendig.. men skal taen tlf igjen til fastlegen,og si at NÅ MÅ det skje noe,orker ikke mer,samt dette siden avføringen plutselig kan bli hvit... han har stakkars vært inn og ut av sykehus siden han ble født,og i.o.m at han er litt prematur så har vi vært på ekstra kontroller her og der og i det hele tatt,og har lært at å gi seg er ikke noe vits,og at man må stå på,men når man står på og bare møter veggen,da blir man en smule frustrert. Var innom fastlegen,da ba han meg skrive ned alt som plaget han,gjorde det,kan love dere det ble langt,men ting vi alerede har under behandling,men tok det med fordet,skrev i samme brev at jeg ville ha UL av magen,samt kanskje en ny Ph-måling,og dette brevet sendte legen med en henvisning til barnelege,det var da det ble tatt ny avføringsprøve..ble ikke gjort noe mer... men nå er det nok!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå