Gå til innhold

Dere hunde-elskere... et spørsmål ang. utstyr.....

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

skulle gjerne hatt en slik en tann-skrape, til vår kjære hund. Men ingen dyrebutikker rundt her har slikt.... noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det tannbørste du tenker på?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er en slik en metallstang, en skrape... som man kan bruke til og skrape vekk tannsten. Kjenner ei som har en sånn, men hun hadde bare kjøpt den i en vanlig dyrebutikk. Finner ingen jeg :S

Skrevet

prøv dyrlegen kanskje. ellers gjør sikkert en vanlig tannbørste susen også

Skrevet

Det burde du ikke starte på selv, om du ikke er tannlege eller tannpleier, eller har god greie på tenner og emalje.

Det er fort å få tannskader på hunden da. Dessuten så kan det være smertefullt for hunden om du skal få gjort det ordentlig, fordi du bør starte helt inntill tannkjøttet.

Jeg gjør det aldri selv på mine hunder, men overlater det til vetrinæren.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja,vurderte dyrlegen... en vanlig tannbørste gjør ikke susen, vi har prøvd. Har vært hos dyrlegen og skrapa litt også, men det kommer tilbake igjen. Så hadde vært greit og hatt en hjemme, så vi slapp og betale dyre dommer hver gang..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg skal ta han med til dyrlegen, men det koster jo skjorta og få gjort det der hver gang det trengs. Hagg, at det er jeg som må tenke på slikt da, ikke min hund. Hehe :)

Skrevet

tror jeg ville tatt dem til vetten, fått skrapa skikkelig opp, og gitt mye tyggebein, å tørrfor kuler, hjalp masse på min, var veldig plagt med tannstein på cockern vi hadde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...