Gjest Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Eller kan noen komme med en perfekt liste her? Jeg trenger ikke pakke ennå, men liker å ha litt system og ting klart, så jeg slipper å lete meg ihjel etter dette når jeg trenger det hehe....
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Gode myke truser (slike i str elefant, eller fasong ala bestemor) Slippers (gode å ha både i dusjen og når man tassr rundt) Ammebh + innlegg pysj myke klær, gjerne joggiser som ikke sitter så stramt over rumpa mykt toalettpapir nattbind (jeg syntes bindene på sykehuset var aaaaltfor store) Nye myke sokker er deilig lader til tlf og kamera bodylotion, shampo, balsam osv paracet til etterriene (de er så trege til å komme med sånt så det er like greit å ha med selv) En ammetopp/genser kan være greit å ha klær til babyen om man vil morgenkåpe smokker (min datter hadde et enormt sugebehov så det første jeg gjorde når vi kom hjem var å gi henne smokk) purelan brystvortesalve (super til både såre pupper og såre lepper + sår babystump) Jeg kjøpte meg ganske mye nytt til å ha med på barsel, og var veldig glad for det i ettertid. Hadde deilige nye sokker og truser + litt fine joggedresser osv synes det var godt å ta på noe som ikke var utvasket og så shabby ut. Hadde bodylotion og shampo som luktet godt også, godt å føle seg litt fresh selvom man akkurat har født. Dette var foresten min liste så det kan hende noe mangler
Ladybug~N&E Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 til mor: et par gode kosebukser og jakker(genser er fiklete når man ammer) et par ammetopper ammebh og innlegg flere truser med god elastikk i(mye som skal holdes på plass vettu) gode varme sokker noe å sove i og ev. badekåpe og tøfler dersom du bruker det slippers toalettsaker: dusjsåpe, shampo, balsam, bodylotion, brystsalve, tannbørste/krem, hårbørste, strikker, spenner og sminke. egne bind badehåndkle (sykehusene har hånkler i str. klut..... ) kamera, lader, batterier, tidsfordriv(bok, kryssord, skrivesaker, håndarbeid?)småpenger, mobiltelefon og lader til babyen: hjemreiserklær. (kan ligge i bilen til dere skal hjem) til far: en ren t.skjorte (far kan bli svett under fødselen han også og da er det greit å ha en ren og tørr tskjorte å ta på når alt er over) om han skal være på sykehuset med dere trenger han sin egen bag. og som mami sier: det er godt å ha med seg litt nytt på barsel. man føler seg kanskje ikke som frøken norge etter en fødsel og da er det godt å dynke seg i gode dufter, nye rene truser, myke sokker og en fiiin kosebukse;)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Tusen takk for innlegg begge dere 2... Er så greit å høre med de som har vært gjennom det før også, enn å bare følge standard liste også.. Takk igjen;)
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Jeg dytter på denne jeg..... Jeg skal om ikke mange dagene pakke ned alt her, pga vi flytter, og nå skal dette skrives ned, for jeg vile pakke denne baggen om bare noen uker..... Har jo fått med meg de "skrekk" historiene om hva disse mannfolka klarer å pakke ned hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå