Gå til innhold

Male hus utvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gjøre det når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de kommer ann på hvilken type maling olje maling nei.. vannbasert ja..jeg jobber som maler og jeg har lov å jobbe til og med 8 mnd som maler når jeg blir gravid men må unngå visse produkter osv men utvendig er ikke så farlig som innendørs... men du kan jo høre med de som selger produktet vilken risiko de inne bærer... de skal vite sånn...

håper de hjelper..

Skrevet

Jeg ringte legekontoret da vi hadde planlagt å male huset nå i pinsen. Fikk beskjed om at det ikke er dokumentert at det IKKE kan være skadelig med maling.. Skulle jeg absolutt male burde jeg bruke gassmaske.

Ble uansett rådet til å la være. Det var bedre at jeg stekte vafler til de andre som malte:)

Samtidig ser jeg Angie87 som kan jobbe som maler inntil 8 mnd?? Jeg fikk klar beskjed av min lege om å unngå all maling og lakk i svangerskapet, uansett om det var vannbasert eller oljebasert. Tror nok leger har litt forskjellig praksis, og at min lege praktiserer bedre føre var..

Skrevet

Jeg har snakket med flere malere forskjellige steder og de bør ha mer greie på dette enn leger!!

De sier alle mann at skal man male inne når man er gravid må man bruke vannbasert,skal man male utvendig er det vel ingen som bruker vannbasert!og det gjorde ingenting med oljedekkbeis når man maler ute og er gravid!!

Jeg malte hus utvendig med førstemann(Alt i orden!) og har malt både barnerommet og lekestue ute nå(Er 6 mnd på vei)

Jeg har ingen betenkligheter med det,er heller mer betenkt på noen leger som mener alt er farlig og som gjør mange gravide nervøse uten grunn!!

Lykke til:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...