Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som allerede har vært gjennom møter mellom ny kjærste og barna; jeg har noen spørsmål;

det ble slutt mellom barnas far og meg for et halvt år siden, og det nærmer seg tiden for at barna skal treffe kjærsten hans. Dette er selvfølgelig noe jeg ikke er overbegeistret for iom. at det var henne han var utro med, men nå dreier det seg ikke om meg, men at det skal gå best mulig for barna. Han har nå valgt 17. mai for første møte og hun skal overnatte hos han sammen med barna. De kommer til han i 16 tida så de rekker å treffe henne tre timer før de legger seg (de er 1 1/2 og 3). Det som bekymrer meg mest er hvis hun eldste våkner på natten og tusler inn til pappa og så ligger det en dame der. Jeg syns kanskje ikke dette er rette måten at de blir introdusert på? Jeg mener det ville vært bedre hvis det skjedde mer gradvis, med litt leke-treff og middager etc, hvertfall noen ganger/uker før det var snakk om felles overnatting.

Han skal ha dem neste helg og, og da skal hun også bo hos han, så da blir det 48 timer sammen og to overnattinger med henne. Syns det blir litt heftig litt for fort jeg.

Bekymrer jeg meg for ingen ting? Er det noen som har vært i liknende situasjon?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg dytter opp denne fordi jeg er i nesten i samme båt?

Jeg og barna flyttet fra huset for 7 uker siden. Etter noen uker så var det spennende med flytt over og eldstemann fikk en liten reaksjon på at vi faktisk ikke skule flytte hjem til bf igjen. (han blir 5 i sommer og jenta mi blir 1 om en drøy uke).

Guttungen har vært hos far på overnatting nå 4 helger. og nå skal også lillemor ovenatte hos far før første gang.

Men da velger han selvfølgelig den samme dagen som ny kjæreste skal flytte inn på?........ Hva synes dere?.... Jeg tror nemlig at dette kan bli litt mye på litt kort tid for gutten min?... Ingen av barna har jo noen gang hilst på henne som skal sove sammen med de i morgen?

overreagerer jeg?

Skrevet

Nei jeg synes ikke du overdriver.. Jeg synes at man bør ta det gradvis slik at ungen/ungene får bli kjent med den nye. Eksen min har truffet ei dame..Og for noen uker siden når han hadde ungen på overnatting,så hadde hun også vært der.Og hun hadde overnatta..Ungen vår hadde aldri truffet henne tidligere. Jeg blei ganske sur og sa klart i fra hva jeg mente om det..Jeg har selv hatt besøk av en fyr mange ganger,men alltid etter at ungen har lagt seg.Og han har aldri overnattet her mens ungen har vært her.

Skrevet

Ikke saa lett dette her. Og jeg er saa redd for at det kan "skade" barna paa noe vis. Men naa hadde bf barna og ny kjaerste paa overnatting 17. mai og han sier at det gikk saa fint (men det sier han jo alltid da...). Denne helgen er jeg bortreist og han skal ha dem flere netter og hun skal ogsaa bo der, saa jeg er selvfolgelig spent paa hvordan det har gaatt. Heldigvis er de saa smaa at de forhaapentligvis ikke tenker saa mye paa det. Men jeg kunne virkelig onske at de hadde tatt det litt mer gradvis. Men naa er det gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...