Gå til innhold

babyen vår har sykt stor navle!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om det kan være navlebrokk jeg..den er nesten 1cm opp fra magen og er nesten like stor som en 1krone!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!den er ikke rød, ikke betent og det virker ikke som om hun har vondt..

noen som har erfaringer?hva gjør vi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, det høres ut som hun har navlebrokk, men det er ikke farlig og går som regel vekk av seg selv etter en 2-4 mnd tid. Datteren min hadde navlebrokk, og den ble plutselig borte når hun var 4 mnd. Det gjør ikke vondt for barnet - og denne type brokk er ikke sånn som annen brokk som man får når man er eldre.

Kjenner mange som har fått barn med navlebrokk, og alle barnas brokk forsvant innen de var 6 mnd ;-))

Så bare slapp av ;)

Skrevet

Frøkna mi hadde navlebrokk, en del større enn din, men det er vel sannsynligvis det babyen din har og. Kan du trykke den inn i magen igjen? Det kunne vi, men den kom jo ut igjen. Ikke vondt. Legen på helsestasjonen skjekka den, og han sa at så lenge hullet hvor navlebrokket kommer ut er mindre enn lillefingeren , så vil det etter all sannsynlighet gå bort av seg selv. men er hullet større, må man evt operere. Det der jo litt ekkelt ut, men nå er frøkna mi 6 mnd, og nå er navelen normal igjen.

Skrevet

kan være navlebrokk ja.min baby har det, men mer på str. med en 20 kr. er ikke farlig, så lenge den ikke væsker, eller er plagsom for barnet. har fått beskjed om å dytte den inn m hånda hvis det går...min 1`ste sønn (6) hadde også dette.gikk over av seg selv etterhvert.

Skrevet

hl her.

så vi skal prøve å presse navlen/brokken inn igjen?har liksom tatt minst mulig på den hittil, vil ikke gjøre noe jeg ikke burde.

Skrevet

Før i tida teipa de over navelen, så den ikke skulle sprette ut igjen.. men ikke nå lenger. Det har ikke noe hensikt å trykke den inn igjen, for den kommer bare ut igjen. Hullet gror mest sannsynlig sammen, og brokket vil forsvinne av seg selv. Spør på helsestasjon hvis du er i tvil om noe..

Skrevet

Den skal ikke tukles med!!!......., jeg fikk beskjed å la navlen være - den går tilbake av seg selv ;)

Hilsen nn med datter som navlebrokken gikk over når hun var 4 mnd...

Skrevet

vår lillegutt hadde navlebrokk som så slik ut.. Og er helt borte nå ved 3,5 mndr.. Det gror av seg selv.. selv om det ser litt ekkelt og uvant ut..

Skrevet

Det er navlebrokk ja. Lillemann har det òg.

Det er veldig vanlig, og ikke noe å bekymre seg for så lenge den ikke blir vond for snuppa di, eller blir hard sånn at du ikke klarer å dytte den inn. Brokken forsvinner som regel av seg selv innen de er ett år gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...