Gå til innhold

Hva betyr dette? ang. fest invitasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står bl.a dette i invitasjoen; Si i fra i tide i forhold til "gjestegave" mat, drikke osv

Hva i huleste mener dem?? skjønner ikke noe jeg. Det er et 40 års lag som skal feires (hageparty).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De mener sikkert at de må vite hvor mange som kommer for de har sikkert tenkt å spleise på en gave fra alle gjestene, og må vite hvor mye mat og drikke som skal kjøpes inn.. Eller er det jubilanten som inviterer selv?

Gjest irismor
Skrevet

At dere skal gi beskjed om dere kommer eller ei i god tid før festen.

Skrevet

Jubilanten som inviterer.

Skrevet

Kanskje de vil gi gjestene en liten gave?

Skrevet

Det kan jo også være gave TIL gjestene....Har sett på film (ikke opplevd selv, lite glamorøst liv her ja) at gjestene får med seg en pose med gave® når de drar;-)

Skrevet

Ville tolka det dithen at de forventa at alle gjester skulle ha med gave.. og at dere må si fra hvis dere tar med mat/ vin e.l.

Skrevet

Jeg tenkte at gjestene kanskje bidrar med mat, å at verten vil vite hva den enkelte tar med...hm, ble litt nysgjerrig jeg nå;)

Skrevet

Det er gaver som de gir til gjestene.

Skrevet

Hvis du skal ha med gave er jo det en vertskapsgave eller vertinnegave... Og jeg oppfatter det slik at det er for å vite hvor mye mat og drikke man skal ordne med til festen... :o)

Skrevet

"gjestegave" er noe gjestene får. Helt vanlig i mange land, har ikke hørt så mye om det i Norge.

Skrevet

Å faen, tror dere jeg/vi kommer til å få en gave for å komme i bursdagen hennes??? Steike!!!!!!!!! Å jeg som trodde vi måtte ha med bursdagsgave når vi skulle i bursdagsparty, så feil kan en ta...*ler* Eller kanskje jeg/vi har kommet så langt opp på glamlista at vi får pakke om vi kommer...*lol*

Er ikke veldig mye klokere nå, får vel spørre i morgen hva i helvete de mener. Sende invitasjoner langt over hode på meg er en uting...*ler*

Skrevet

Åhhh, så kult!! Skynd deg å melde dere på:=) Husk å oppdatere oss om hva dere får i gaven! *Elsker gaver*

Skrevet

De er norske begge to, har ikke hørt at noen av dem har noen utenlanske aner... bortsett fra et snev av nordlending på 40 åringen..*ler*

Skrevet

*ler høyt*

Lykke til:=)

Skrevet

Takk skal du ha....*ler* Betyr det at jeg får pakke, sliter jeg litt mer..

Da har vi plutselig et dilemma til engentlig. Dette 40 årslaget er til min svigerinne(gift med min broder) samme dato er vi invitert (kun muntlig så langt) i 40 årslag til min svoger (gift med gubben sin søster). Hvordan velge hvor en skal dra???? En gul knapp...osv? Eller er det bare å gå for den pakka??? *ler* Da er det jo ikke noe å tenke på, selv om vi viste av det andre 40 årslaget først. Kan jo ringe min svoger å si at han må komme med en raus gave til oss om vi skal komme *ler* Kjedelig at det er samme dato...*grr*

Skrevet

Ikke vanskelig å velge - du går der du får gave for å møte opp :D

Hehehe - kanskje de visste at datoen krasjet og dermed slengte med en "gulrot" til dere for å sikre seg at dere kommer til dem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...