Gå til innhold

Noen som har tatt abort her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Det er langt i fra planlagt, og passer utrolig dårlig med tanke på økonomi osv.

Men jeg er så redd for selve aborten. Legen sa at man kan ta piller før uke 9, etter uke 9 må man ha utskrapning. Noen her som har erfaring og kan fortelle litt om hvordan det er? Blir piller som er aktuelt for min del i såfall.. men vil gjerne høre om utskrapning også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du høre om utskraping hvis du er så kort på vei at du kan ta pillene?

Hvis du først har tenkt å ta det vekk, er det vel ikke vits å vente til fosteret har utvikla seg enda mer slik at du må skrape det ut?

Skrevet

fordi det er litt usikkerhet rundt når jeg har termin, da dette som sagt var veldig uplanlagt. jeg har aldri vært med på dette før, og tenkte at hvis det er "kø" for å få tid til å gjøre dette kan det jo være at jeg har passert 9 uker.

hvis du synes jeg er så teit som lurer på det så kan du bare la være å svare !!!

Skrevet

Jeg har tatt utskrapning og det gikk egentlig veldig greit. Blødde omtrent som mensen i ei ukes tid etterpå og hadde ingen andre plager. Du trenger ikke å bekymre deg for "kø", for du får time veldig kjapt.

Håper du finner en løsning som du er komfortabel med. Lykke til uansett hva valget blir.

Skrevet

Takk for det :) jeg er som sagt veldig usikker, synes det er et grusomt valg. men jeg vil jo at barnet jeg setter til verden skal få det bra, og sånn som situasjonen vår er nå passer det veldig dårlig..

har du angret i ettertid?

Skrevet

Jeg tok abort med piller for tre mnd siden.

Fikk først en tablett som jeg svelget,så den dagen aborten skulle utføres fikk jeg 2-3 til i skjeden.

Etter noen timer begynte jeg å blø,og hadde da en abort. Kunne fått smertestillende,men det var ikke nødvendig.

Blødde i et par uker etterpå.

En ting; Vær sikker på ditt valg! ¨Jeg angrer,og sliter veldig i ettertid.Da så det ut som eneste og beste løsning,men hadde jeg visst hvor ille jeg kom til å ha det både under og etter,hade jeg aldri gjort det.

Lykke til,uansett.

Skrevet

jeg tok abort for noen år tilbake :(

tok en pille dagen før tror jeg å så en dagen etter som jeg måtte ligge noen timer på sykehuset..

det som skjer er at kroppen støter fra seg fosteret og du "føder" det ut...

helt forferdelig..

jeg lå der helt alene og måtte "føde" det ut i do!!

jeg vet ikke hva du vil føle om dette,men jeg sliter enda.

hadde aldri gjort det igjen for å si det sånn..

tenk deg GODT om....

lykke til

Skrevet

så vondt å høre at du hadde en sånn fæl opplevelse. jeg er redd for at jeg kommer til å reagere slik også, om jeg skulle gjennomføre en abort. derfor er jeg så utrolig usikker..

skal til legen i morgen, kanskje det hjelper å prate litt med han.

Skrevet

Nei, jeg har aldri angret, ei heller skammer jeg meg over mitt valg. Det er ikke dermed sagt at dette er det riktige for deg i din situasjon; det er det bare du som vet.

Anonym 22:47

Skrevet

hva gjør man når man er så usikker da? vi bestemte oss først for å beholde barnet, men jeg har fått så kalde føtter.. er så redd vi ikke skal klare det.

Skrevet

Jeg SA ingenting om at du er teit...

Jeg bare synes det høres fælt ut å vente på at det lille livet skal vokse og utvikle seg større og sterkere for SÅ å ta det bort. Like greit å gjøre det så fort som mulig da.

Skrevet

Jeg lyttet til fornuften,og ikke til hjertet. Jeg gråt i en uke før aborten,og ennå hender det jeg sliter når jeg ser gravide.

Lytt til hjertet ditt.

Skrevet

Hvorfor skulle ikke dere klare det når så mange andre gjør det? Ja, det er en stor omveltning i livet å få barn, men vel verdt det!! Har aldri hatt det bedre enn etter at vi fikk barn. Elsker å være mamma for lillejenta mi:o)

Skrevet

vi har et barn allerede, på 8 mnd. så vi vet hva slags omveltning det er å få barn. så det er ikke det som er problemet.. men det blir ganske tett mellom de to, vi har akkurat kjøpt hus og jeg er jobbsøker og går derfor på dagpenger nå. er derfor bekymret for den økonomiske situasjonen, hvordan vi skal klare oss..

Skrevet

jeg gråter bare jeg tenker på det nå, så hjertet mitt sier vel nei ..

ahhhh, jeg er så ufattelig usikker! aner virkelig ikke hva vi skal gjøre nå.

Skrevet

Økonomisk ordner seg alltid,man sulter ikke i Norge.

Vi hadde to tette,og en mann som sliter psykisk.Derfor valgte vi som vi gjorde,ser i dag at det var et feil valg.

Føler med deg,ikke lett valg du står ovenfor.

Skrevet

hvis det eneste du beskymrer deg for er økonomien til det så syns jeg ikke du skal la det bestemme hva du velger..

hør på hjertet ditt.. der har du svaret..

klarer dere,gjør dere uansett :)

Skrevet

Ok, skjønner!! Kanskje du kan ringe NAV og høre hvilke rettigheter du har. Fortell om deres situasjon, kanskje de har noen gode råd!?

Håper det går bra for dere, og at dere får en liten baby om noen mnd.:)

Lykke til!!!

Skrevet

da tror jeg du vet svaret;-)

Varm klem..

Skrevet

vi klarer oss uansett ja, det tror jeg nok. bekymrer meg for økonomien, at barnet vårt på 8 mnd vil bli "tilsidesatt" og bli for fort stor når det kommer en liten baby, at jeg ikke vil elske babyen like høyt som barnet vi har nå, at forrige svangerskap var tøft til tider med mange døgn på sykehus... hva om det blir sånn nå, orker ikke tanken på å la lillegutt være så mye uten mamman sin, bekymrer meg for om kroppen min i det hele tatt takler et svangerskap til så kort tid etter det andre.

men kanskje alt dette ordner seg, at det er verdt det..

Skrevet

tusen takk :)

ja, kanskje jeg skal ringe nav og høre hva de sier...

Skrevet

ikke lett valg nei, men livet skal vel ikke være lett...

Skrevet

Nei,men man skal kunne leve med valgene man tar også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...