Gå til innhold

Noen som har erfaring med Montesorri her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Basert på det jeg kan om Montesorri (er utdannet musikklærer og tar nå en bachelorgrad i pedagogikk/kommunikasjon), vil jeg gjerne ha snuppa inn i Montesorribarnehage og evt. senere skole. Men det er som kjent ofte langt fra teori til praksis, og jeg kjenner ingen som faktisk har hatt barna sine i en Montesorriinstitusjon. Jeg lurer derfor på om noen her har erfaringer de vil dele med meg? Negative som positive erfaringer mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skrives vel strengt tatt Montessori...=) (ikke 2 r'er)

Jeg har søkt i 2 år på montessoribarnehagen men har enda ikke fått plass, da det blir fyllt opp med engang. Har ei venninne som har yngstemann i bhage og eldstemann på skolen, å hun skryter veldig. Har faktisk aldri hørt noe negativt om hverken skole eller bhage!

Lykke til og håper du får plass til jenta di!=)

Skrevet

Jeg gikk i Montesorri barnehage og førskole i USA, og har bare gode minner om det. Moren min har også stort sett bare godt å si om det.

Skrevet

Haha, ja, herregud..

Skrevet

Min går i Montesorri bhg, og han stortrives:)

Hva vil du vite?

Skrevet

Nei, det var det da. Når startet han? For oss er det aktuelt allerede fra 1-års alder. Vi skal bo i Bergen, og der er det vel bare én barnehage så vidt meg bekjent. Jeg er en stor fan av at barn skal få være barn og at de skal få lov til å prøve seg og tilegne seg egne erfaringer uten at vi voksne på død og liv skal stå klar med fasiten i hånden. Jeg føler at "vanlige" barnehager og skoler i (for) stor grad blir en slags masseproduksjon av A4-barn, og at det i alt for liten grad gis rom for barnas individuelle ferdigheter og utvikling. I tillegg til at det er veldig timeplanbasert, noe som etter mine erfaringer sjeldent sammenfaller med barns ønsker og behov. Men jeg vet ikke hvor lett det er å gjennomføre Montessoripedagogikken i praksis, er det overhodet mulig uten at det blir totalt anarki? Det er vel det jeg lurer på i grove trekk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...