Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 I kveld er første gang på mange måneder at gutten min (11.5mnd)sovner i sprinkelsenga. (Han har frem til nå blitt puppet i søvn i dobbeltsenga.)Jeg har lagt han i sovepose og knytt den fast i sprinklene. Han har også frem til dags dato fått pupp om natta, men nå synes jeg det er nok. Hadde vært godt å få sove litt mer enn 2 timer i strekk... tenkte derfor å starte med nattavvenning i kveld. (sambo er bortreist til fredag) hvordan skal jeg gjøre det når han våkner? Skal jeg hente en flaske vann å ha på soverommet som jeg skal tilby? Han pleier å våkne annenhver time... kan ikke si jeg gleder meg på denne natta...
Ladybug~N&E Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 jepp. ha en flaske vann på soverommet. men ikke tilby så mye. gi litt også stapper du inn smokken. så få du bare holde på til han skjønner tegninga;)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Dumt at du gjør dette når far er borte for det er etter alt å dømme han som er redningen i denne situasjonen. Uansett, sjekk ut dette: http://www.sovlillebaby.com/ Der står det mye fint og nyttig om nattavvenning. Lykke til! (Men dere burde jo være to, da, så kanskje du skal ta det litt forsiktig i natt?
Snøfnugg75 Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Eg er tobarnsmamma og vil fråråde deg å starte med dette åleine. Barnet luktar at du er der, og blir berre redd og frustrert. Her må pappa eller feks ei bestemor hjelpe til. Du bør sove på eit anna soverom, eller reise bort.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Takk. Nyttig side. Sambo er så trøtt og sover så tungt at han hører ikke at gutten skriker selv om han ligger bare få cm unna... Jeg tenkte som så at når alenemødre klarer å avvenne selv, så må da vel jeg også klare det. Han spiser mange ganger om natta, så kanskje jeg skal prøve å kutte ned antall måltider isteden for å kutte helt... jeg får se. trøtt er jeg også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå