Gå til innhold

Utseendet og spiseforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan ikke se på noen om de har, eller har hatt, spiseforstyrrelser!

Sf er uavhengig av vekt: man kan være frisk og undervektig, man kan være frisk og normalvektig, man kan være frisk og overvektig. Likeså kan man ha sf og være undervektig, normalvektig og overvektig.

Ser i en annen tråd her på 'anonym forum' at noen setter et fint utseende opp mot sf. Det er trist da det kan få noen til å tenke at sf vil være en løsning mot et attraktivt ytre. Det er det ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan faktisk se det på mange.

Ett tegn er bla syreskadde tenner.

Skrevet

Det kan skyldes mange ting, sf er en av mange muligheter.

Skrevet

Enig at man kan ikke alltid se om en person har sf.

Tror noen tenker bare jeg blir tynn nok, så vil andre syns jeg er pen. Og det er ikke rart med tanke på at man blir bombandert med et skjønnhetsideal. Som jeg mener ikke er virkelig. Det er fake. Det jukses, med det meste. Man må se bak fasaden.

Skrevet

Hvis man ser noen som er tynne så trenger det ikke å bety at de nødvendigvis har sf. Det kan være andre sykdommer som kan være årsaken. De med bulimi er ofte normal vektige.

Skrevet

man kan se det det på hårvekst også, og huda og kroppen i forhold til beinbyggning......

har kjent folk som har hatt det og jeg kan se på enkelte at det ser ut som dem har det ja!!! (men har ikke spurt om dem har det, så vet aldri 100%om det er rettt selfølgeli)

Skrevet

Bra innlegg HI! Jeg syns også at det er synd at så mange her sier de synes jenter med spiseforstyrrelser her inne ser så bra ut. Hvertfall når det er manglene respekt for sin egen kropp som er grunnen til at de ser sånn ut. Jeg tror ikke det er bra at andre gravide blir bombadert med hva slags tabletter de skal ta for å bli så tynne osv. for det gjør de enda mer usikre på vektøkninga de opplever.

Det er noen tegn som går igjen da, som feks. tynt hårlag på kroppen hos de med anoreksi, tynt og livløst hår, og dårlige tenner og arr oppå hendene hos de med bulimi.

Skrevet

Tror du misforstod innlegget

Skrevet

Hva mener du med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...