snirkeline Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 ....og der var det sånn at de fikk en giro sammen med innbydelsen på 125 kr pr.pers. Det var jubilant og kone selv som inviterte,Broren til venneparet vårt skulle lage maten.Så han skulle slippe å betale! Og det stod ingenting om at det ikke skulle gis gaver,og de skulle ha selskapet hjemme. Hadde vært forståelig om det hadde vært noen venner som skulle stelt i stand en overaskelsesfest eller lignende.Men det var jo ikke snakk om det.... suns dette hørtes litt merkelig ut,er dette vanlig da....?Ikke er det mennesker med spesielt dårlig råd heller.Og på toppen av alt fikk de purring på regningen fordi de hadde glemt å betale den!!
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Snodig, men fikk de purring på en regning de fikk i helgen allerede nå? Det er jo bare mandag...
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Jo, det var sært. Hadde vært noe annet om det var på en uteplass, men hjemme tar men virkelig ikke betalt for servering. Jeg hadde ikke blitt inspirert til å kjøpe dyr gave da....
Mogop fikk augustgutt Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Kanskje det var for drikke? Ikke uvanlig at man har med selv, så det kan jo være et alternativ. Men jeg er enig i at det var litt sært.
kulepenn Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 hva med purregebyr, når en går i selskap men ikke betaler, blir det innkasso da?!?!?! teeeeeeit!!
sannamin* Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Det kunne ALDRI falle oss inn å sende giroer til de vi inviterte til 40 års lag når mannen min fylte i fjor. Vi var 25stk her hjemme, fullt hus og alt ble kjøpt inn av mat og drikke og snacks. Ble noen tusen men det er mannen min verdt:))
Gjest dagdrømmer Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Hadde jeg ikke hatt råd til å by på selskapet hadde jeg heller satsa på kurvfest eller noe... giro med purring var litt snodig ja;)
lillegutt mars o7 Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Er det mulig??Nei,da hadde jeg latt være å gå!De tjente nok på den festen ja!
snirkeline Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2008 De var i selskapet nå på lørdag,denne helgen.Regningen kom med invitasjonen for en god stund siden.Den var det en betalingsfrist på,som de hadde glemt å betale.Det var da de fikk purring,før selskapet hadde vært. Og nei,drikke var ikke inkludert,den skulle medbringes! Syns dette hørtes helt fjernt ut,kunne aldri falt meg inn!
Northernlights Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 kjære vene...frekt :o/ Jeg mener det er noe annet om man skriver "kom i spleiselag.Alle tar med litt!" Dete var jo rett og slett frekt, ja.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 12. mai 2008 #13 Skrevet 12. mai 2008 "Det var spesielt....." Som de sier i reklamen!!¨ Og frekt.....
snirkeline Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. mai 2008 Ja,hadde det vært et spleiselag/overaskelsesfest,så hadde det jo ikke vært noe å si på det.Men det var visst ikke bare disse gjestene som reagerte litt
snirkeline Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 12. mai 2008 Tror det var ca 40 gjester,men de kunne jo velge å ikke be så mange.Var hageselskap hjemme hos dem.En venn laget maten,så de hadde ikke enorme utgifter på det,og alle skulle jo ha med drikke selv
lisje marthemora Skrevet 12. mai 2008 #17 Skrevet 12. mai 2008 Jeg hadde spurt på en fin måte hva de pengene skulle dekke. Og hadde sikkert takket nei til festen og sagt at vi var opptatt den helgen. Dette høres jo helt merkelig ut. Har selv hatt selskap/ fest hjemme med 47 gjester, vi sto selfølgelig for mat og brus/ kaffi og vin til maten. Og skrev i invitasjonen at det var fullt mulig å ta med en litt sterkere på lommen for dem som vil ha de litt utover kvelden. Men sende med en giro, UTEN noen forklaring på hva den skulle dekke.Den var frekk.
snirkeline Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 12. mai 2008 Ja,syns dette var temmelig drøyt.Såååå store utgifter blir det ikke til mat.Ikke skulle de leie dyre lokaler,noen til å spille e.l heller. Sånn som dere gjorde er jo en fin måte å gjøre det på,er jo sånn det vanligvis er trodde jeg;-)
~sjiraff~ Skrevet 12. mai 2008 #19 Skrevet 12. mai 2008 Hvis man ikke har råd til å feire 40 års dagen sin så bør man la være..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå