Gå til innhold

Frustrert - dåp og mamma slår seg vrang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha barnedåp og får huset fullt (min familie bor på en annen kant av landet). Stefaren min er selvsagt invitert. Noe mamma var inneforstått med og syntes var flott (han har bl.a betalt flybillett for alle som kommer).

Men nå har altså mamma slått seg helt vrang og truer med å ikke komme fordi hun ikke "orker" å se stefaren min. Jeg vil jo ha begge der og orker ikke å forsøke å glatte over noe. Jeg er skikkelig sint! Hun skal ikke få lov til å ødelegge denne dagen for meg!!! Det er jo for å feire vår lille skatt, ikke for noe annet.

Det må nevnes at hun har en tendens til å gjøre dette, og får slike primadonnanykker når hun føler at ting ikke dreier seg om henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før var jeg sånn som skulle ta hensyn til alle og gjøre alle til lags. Det har jeg sluttet med!

Er i samme situasjon som deg. Inviterer dem jeg ønsker skal komme, så får de avgjøre selv.

Hvis de har et problem så de om det. Synd da men.... Ikke bruk energi på det.

Lykke til:-)

Skrevet

Helt enig med Josefine og sønn ;)

Lykke til!

Skrevet

Uff, så slitsomt..

Men kanskje det er greit å bare la henne være hjemme? Så kanskje hun skjønner at hun må slutte å manipulere der. Det var ihvertfall utrolig egoistisk og hun kommer til å glipp av mye om hun vil fortsette slik.

Skrevet

Jeg går ut fra at stefar og mamma ikke lenger er sammen? Syns du er en kjempefin stedatter som inviterer ham. Mammaen din får bare syns hva hun vil. Som regel er det jo pappa som tilter om det er stefar med i familiesituasjoner, men her er det mamma... artig variant.

Eller er det pappa som har funnet seg en ny mann som du kaller stefar? Uansett; din mor bestemmer ikke gjestelista til ditt barns dåp, det gjør du selv!

Skrevet

Du får bare si at du gjerne vil at hun skal komme i barnebarnet sin dåp, men at hun selvfølgelig gjør det hun føler er rett for henne;)

Kanskje hun forstår meldinga:o)?

Håper du ikke gjør som hun vil!

Synd at man skal behøve å slite med sånne barnslige nykket fra voksne folk!!

Lykke til!

Skrevet

La dramadronninga være hjemme...

Skrevet

Jeg har skilte foreldre uten godt forhold- snakker ikke sammen uten at de må. Skilt i 10 år. Men fordi det er deres første barnebarn sin dåp er begge invitert og begge vil komme. De gjør det for min del, og at de er voksne mennesker som skal oppføre seg denne dagen for min del.

Skrevet

Hos oss er det skilsmisse både hos meg og pappan. Vi ba alle i dåpen, var litt skeptiske. Men var jo vesla sin dag. Og jeg mener besteforeldrene er da voksne, og hadde de ikke taklet noen timer sammen med x-koner/menn (som de var gift med for 20 år siden) kunne de ha blitt hjemme! Men det ble en alletiders Stor dag! Alle var så blide, og kom så godt overens! Flott feiring av vesla!

Skrevet

Be henne oppføre seg som en voksen person og ikke som et barn!

For barnebarns skyld bør voksene folk kunne ta seg sammen og være sammen med folk de egentlig ikke ønsker å tilbringe tid sammen. Det er jo ikke sånn at de trenger å sitte ved siden av hverandre og snakke sammen hele dagen.

Vi har heldigvis ganske enkle familieforhold selv, men jeg kjenner noen hvor de i dåpen ba farmor, hennes mann som var "adoptiv farfar", biologisk farfar, mormor, eksstemorfar og morfar. Selvom mange av dem syntes det var rart før de kom, fungerte det helt fint hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...