Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Vekker lillemann på 4 mnd flere ganger til dagen.Jeg blir sprø!!Kan ikke stoppe henne alltid heller pga hun skriker eller bråker! Hun klarer eller vil rett og slett ikke høre på meg.Har prøvd å forklare henne men det nytter ikke. Lille mann liker seg best i rolige omgivelsene men det får han ikke.Itilegg er hun ekstremt høylytt og vill av seg.Enda verre nå etter hun fikk en lillebror.Av og til har hun prøvd å være stygg med han--f.eks klemmer hun han hardt i hånda.Men som oftes er hun snill med han og jeg merker hun er litt glad i haam også. Jeg elsker min datter over alt på jord men må si at hun krever ekstremt mye.Mye mer arbeid med henne enn broren som kun er en liten baby.Burde vel være omvendt?? Det er ikke han som holder meg våken om natten---det er fortsatt søsteren på 3 år!!Det er ikke lillemann som hindrer meg i å kunne kose meg med tv om kvelden...Neida det er storesøster som hyler å skriker og gjør alt for å provosere meg nesten hver kveld! Våkner 2-3 ganger om natta! Ellers er hun kjempe jente!!!.....Hehe:=) Kjenner jeg er sliten i dag
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Høres ut som hun er sjalu!! Viktig at dere gir henne masse oppmerksomhet når hun er snill å gjør noe bra (gjerne overdriv rosen da) å ikke noe serlig når hun er slem og masete.. Kan jo ofte bli slik at det blir en ond sirkel hvor barnet skjønner at det får oppmerksomhet av foreldrene når det gjør noe galt.. masse lykke til!!
smillas Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Alle jeg kjenner som har hatt samme situasjon som deg, beskriver at hverdagen ser omtrent slik ut... dere får være så tapre og tilpasningsdyktige dere bare kan! Tror sikkert det er aller størst utfordring for 3-åringen. Babyen vet jo ikke om noe annet og du ser det jo fra fugleperspektiv som voksen. Jeg er minst i en stor familie og har blitt sparket og kløpet og vekket så mye at jeg er blitt en skikkelig tøffing. Kanskje du bare må si til deg selv at de nærmeste dagene er TV ikke en opsjon for deg, heller enn å bli avbrutt akkurat når du har kommet inn i noe? Kanskje du kan gjøre noe helt eget og fint sammen med 3-åringen hver kveld, som dere koser dere med begge to? Høres ut som hun sier fra at det er dårlig gjort å velte om på hennes fine tilværelse med en sånn liten "teit" baby. Var det ikke bra nok som det var, kanskje? Og så må hun kanskje også få lov til å tenke på babyen som sin littegranne, adpotere ham litt på en måte. Ikke glem at å være tre år gammel er stort i forhold til en på 4 mnd, men en veldig lav alder for et lite menneske. Hun var baby for bare kort tid siden selv, og har ikke helt funnet ut hva man forventer av henne som storesøster og hva hun selv er villig til å levere. Jeg heier på dere alle, i morgen blir en bedre dag med nye ark og greier!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Minsten min er ikke særlig kravstor så derfor har jeg viet masse oppmerksomhet til dattern min.F.eks i dag etter en tøff morgen med mye mas og kjefting gikk vi på tivoli.Pga at hun syns det er så kjekt å sitte på ryggen så bar jeg henne i bæremeis.På tivloiet traff vi 3 venner av henne og alle hadde det kjempe kjekt.Vi tok karuseller sammen og etterpå grillet vi og var på lekeplass. Jeg legger babyen mye for seg selv for å vie tiden til henne men hun blir aldri fornøyd uannsett!! I går før legge tid fikk hun se film,jeg sang,leste bok osv osv men nekter å legge seg.I dag akkurat likt....hun ligger der inne enda....heldigvis bare jabber for hun har skreket i timevis i dag. Jeg syns veldig synd på henne når hun er sjalu men syns også synd på babyen som blir vett skremt av henne!! Jeg er ikke opptatt av selve tven men ALLE trenger tid for seg selv på kvelden.Det burde for søren gå an når du har en unge på 3 år. Men ja...ny dag i måren...synd jeg ikke kan slå dagen i dag for vi har hatt det fint i dag....mens vi var ute:=) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå