Gå til innhold

Noen som har opplevd blod i avføringa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytta nettopp på snupp, da va det en liten grønn flekk i bleia, vaska ho med en klut. Etterpå ser eg det er blod å plutselig kommer den "tarmen" med avføring...

Ho har bare hatt "rennende" avføring før.. Kan det være noe??

Skal til lege i mårra tidlig, kommer til å nevne det, men kan vel vente til da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Det hadde min gutt også, men det var ingeting.

Jeg tror at siden du nevner at den kom en tarm med avføring, så kan det nok ha seg at det har blitt en liten rift innvendig og at det er derfor du ser blod.

Men, det er du som er mamma og du vet hvor grensen din går. Jeg kan ikke si om jeg ville ha ventet til legentimen i morgen eller oppsøkt legevakten - for jeg vet akkurat hvordan du føler det da siden jeg har opplevd det samme.

Vi for på legevakten, men da er det vesentlig å nevne at dette ble oppdaget fredag kveld klokken 23.00. Altså ville jeg ha sittet å bekymre meg helt til mandag og det er ikke jeg laget for.

Dette er nok ingenting og du skal se at det går så bra så. Det er veldig vanlig og om barnet ellers har en god allmentilstand, så er det nok bare en rift eller noe annet lite.

Gjør det du føler blir det riktige for deg i denne situasjonene.

LYKKE TIL!!!

Og kom innom og fortell hvordan det går videre:-)

Skrevet

Samme her. Da var han 4,5. Det viste seg å være melkeallergi, men han hadde hatt hyppige, løse avføringer før det i en god stund.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ringte forresten legevakten fordi jeg var usikker på om det hastet. I vårt tilfelle hastet det ikke, fordi han hadde hatt diare i lang tid som kunne forklare det - men er du usikker så kan du ringe dem. Hun som tok telefonen spurte legen som var der, og det var ok å vente i 2 dager på legetime (dette var en lørdag).

Skrevet

Grunnen til at vi skal til lege i mårra er pga MASSE gulping.. Å eg tror det kan være melkeallergi, all melk (mm og mme) kommer i retur..

Så tror vi venter til i mårra med lege. Ho er helt fin form ellers, så trur det skal gå fint:)

Skrevet

Min var også i fin form, og etter at jeg kuttet melk ble alt bra igjen. De på legevakta ville selvsagt at jeg skulle ringe tilbake igjen om noe endret seg i forhold til almenntilstand eller at det ble mye blod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...