tebekaa Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Tror jeg må saksøke Maud, for hun kom innom med trøstesjokolade på fredag og siden har jeg tenkt bare på en ting: Yade sjokolade. ...med mørk sjokolade og hvit sjokolade... og karamell som smakte som den jeg lagde selv da jeg var 10-12 år! Mmmmmmm! Så nå får jeg drive litt reklame her inne og si LØP OG KJØP! Tøm hyllene før jeg kommer i butikken igjen i morgen, for dette er en litt skummel besettelse kjenner jeg. Og passer overhodet ikke sammen med diagnose og behandling jeg foreskrev for meg selv i dag da jeg gikk på vekta! Hrmff! Grrrr! Takk og pris for at du ikke fikk bakt Oreo, Coscos, selv om jeg er redd for at jeg lett klarer å hjelpe deg å bli kvitt alt det andre som du har tenkt å sette frem i morgen. Tror dessverre ikke det finnes kaker som jeg ikke liker. Håper det ikke er så mye igjen - og at vi blir mange... Skal ihvertfall sette igjen bilen, det er helt sikkert. Maud: Skamme seg! Lure lubne godtroende modne damer på den måten! Mmmmm. Når åpner butikken i morgen tro? Rekker å kjøpe en hevnesjokolade, kanskje?
phantomet Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Maud har altså gjort det igjen...*skratter* Meg fikk hun hektet på chocolate chip cookies...men heldigvis er mine bakeferdigheter så som så...phu... Yade måtte jeg bare prøve etter å ha blitt fristet av den morsomme blide reklamen som gikk på TV for en stund siden... med en fengende melodi som jeg nynnet på som en konstant påminnelse om hvor god den er... Dere får kose dere masse med coscos sine deilige kaker imorgen. Jeg er overbevist om at dere kommer til å bli mette og gode på deilig søtbakst *ler*
Maud Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Tror egentlig ikke jeg vil si unnskyld for dette. Sjokoladen var jo god, var den ikke? Jeg synes den grønne også er god, med karamelliserte makademianøtter (?), men liker ikke den røde. Så da vet du det. Den gule jeg hadde med meg til deg var den aller beste. Hvis jeg skal trøste deg en annen gang skal jeg ta med meg gulrøtter .... NOT!
Plutseliten :) Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Den sjokoladen kan du få min kvote av. Ble fristet etter Phantomet sang sangen og skrøt av den her inne...kjøpte et par varianter,men synes de var altfor søte...og kvalmende. Men samboer ble happy,han er sjokoman,og sluker alt av den type godterier. Det er bra så får jeg ha alle de røde gummigodteriene for meg selv Kose dere med kaker i morgen!!
tebekaa Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2008 He, he, cookiesene har jeg (heldigvis!) ikke smakt. Men jeg har sett de og hørt om de, og så har jeg hentet oppskriften herfra, printet og satt i kokepermen min. Og så har jeg kjøpt inn kokesjokolade 2-3 ganger for å bake - sjokolade som jeg har spist opp før jeg har fått bakt noe som helst, he, he. Selv om jeg til og med egentlig ikke er no' glad i kokesjokolade... Skjønner? Trodde jeg kunne spise alt mulig jeg, så lenge jeg ammer. Kan jo det da forsåvidt, og gjør det også;-) Men derfor kan jeg jo bare glemme bunaden i år ihvertfall! Den som ble sydd inn for noen år siden fordi jeg hadde vært så flink...
iznogood Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Det er ikke noe feil på gule røtter - skal jeg bare si deg! Jeg spiser minst en pose om dagen! Og det trøster så godt. Så komme kvelden og jeg synker ned i sofaen med, den gule, den grønne, den som jeg skulle spare til dagen etter... :-) Og da kommer sjelefreden!
tebekaa Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2008 Liker gulrøtter jeg også, men er allergisk mot de sunne sprø - må stekes eller kokes først, og da er det jo ikke like godt. Og det samme gjelder dessverre også epler og pærer og flere andre sunne ting, dvs mye av det som er lettvint og godt å stappe inn istedet for sjokolade...
phantomet Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Da er vi to Tebekaa... Skikkelig irriterende, for jeg elsker jo knasende frukt i alle varianter.Men kan ikke spise det. Kan bare spise melon, druer, appelsiner....og litt mango... Det er jo godt med store biter vannmelon som har ligget lenge kaldt en varm sommerdag...
tebekaa Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2008 Enig phantomet, vannmelon er kjempegodt. Men her får de nok ikke ligge lenge kaldt, skjønner du. Er mange som er i og utenfor huset her på varme sommerdager og alle elsker vannmelon, så borte blir det i en fei. Samme med druer og jordbær. Mango er kjempegodt, men gris å skrelle og spise:-/ Mest irriterende er det at de sortene som jeg tåler må som regel skrelles eller renskes før gnafsingen. Det mest lettvinte er egentlig banan, men det er jo den mest usunne frukten da, for meg som bare går opp-opp-opp i vekt...
phantomet Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Det er jeg faktisk helt enig med deg i...Og som du har skjønt er jeg ikke akkurat alene her i phantom-hulen...*ler* Jeg har av og til vært litt streng..og sagt at den er MIN... men da har jeg fyllt opp fruktfatet med allslags annen frukt, så det er jo mulig å spise noe av den.... Men stort sett er det slik at alt som er mitt er alle andre sitt også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå