Plutseliten :) Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Ikke er det de teite rådyra som spiser plantene...ikke er de grådige brunsneglene som drikker opp ølet vårt. Men, lille Bolla pinnsvin som har tatt husvære under plattingen. Han er så søt der han vagger rundt og strutter med piggene sine ))
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Nummen så koselig. Kanskje du får avsetning på sniglane også... Har du sett pinnsvin parre seg nokon gong? Det er også søtt, men veldig langtekkelig forspill
phantomet Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Det er barndomsminne det...Med bolla pinnsvin som koser seg i hagen. Jeg har faktisk ikke sett snurten av pinnsvin etter jeg flyttet til Bærum. Men noen jeg har stiftet ganske så nært bekjentskap med er grevlinger...noe jeg gjerne avstår fra å støte på igjen.
tebekaa Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Så koselig! Vi har også hatt en pinnsvinfamilie boende under terrassen de siste par årene. Heldigvis er kalven (eh... hunden) for stor til å komme under;-) Har hatt nærkontakt et par ganger, men de hveser høyt, så han tør ikke gå helt bort. Og vi har ikke snegler i hagen, så jeg håper pinnsvinene våre har vært flinke å formere seg, så kan vi kanskje selge snegledreperne til god pris i nabolaget?
Plutseliten :) Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2008 Har ikke sett de parre seg...kan tenke det er en 3- dagers stikkende affære Meeeeen om det viser seg at det er en fru bolla og en herr bolla under her...så kan sikkert Phantomet få et avkom og bringe barndomsminnene tilbake )) Grevlingene holder seg heldigvis oppi skogen her.
iznogood Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Åååå... de er så nydelige! Og utrydningstruet! Og det siste skyldes at de kontinuerlig blir most i trafikken. Du vet selvfølgelig at de ikke skal ha melk? (beklager, jeg må bare misjonere litt) - vann eller fløte er bra. Og kanskje litt pølse (ikke salt, altså) og så elsker de avocado :-) Bare som en liten aperitiff til et godt sneglemåltid.
Maud Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Her er det heller ingen ekle brune snegler, men rådyr er det på våren. Kanskje vi også har et Bolla eller to? Det er barndomsminner for meg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå