Gjest Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 ..... Vi har et problem. jenta er stuptrøtt kl halv 7 - hun legges, vi har bra rutiner på alt og har alltid hatt ei grei jente som har falt til ro kjapt. Men nå hun tøyser, leker (men dukke/ bamse) , synger, hopper, kaster tutten på gulvet slik at vi må inn x antall ganger. Kl er ti på 9 nå og hun styrer fortsatt på!! Hjelp! Hva hjør vi med dette?????????
*Udon'tKnowMe* Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 sånn holdt mini og på.. men det jeg gjorde var å slutte å la han ha leker i senga, og så lot jeg være å bry meg om at han kastet sutten sin ut.. det gikk bare et par-tre dager før han sluttet med det =) Han kan forsatt ligge å pludre/synge lenge, men det synes jeg ikke gjør noe =)
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Kan jo legge til at snuppa her er 18 mnd ) men hun blir galen om vi ikke kommer inn. Surter og sutrer. Det er heller ikke leker i senga, men dokka som hun er så glad i ) har ikke hjerte til å la henne ikke ha den....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Vi har alltid latt våre ha leker i senga, og de kan leke til de sovner, men de får ikke gå ut av senga!! Noen ganger har det nok hendt at storebror har vært våken til kl 20 eller mer, men vi går ikke inn i det hele tatt med mindre han går ut av senga. Det er vel kanskje oppmerksomhet hun vil ha og da funker det jo at dere hele tiden går inn til henne. Jeg ville bare ignorert henne til hun ble lei og sovnet... Om hun har noe å leke med eller ikke kan dere jo se an hva som passer dere best...
mama twins :) Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Hei. Mine har nettopp begynt å tøve på kveldene. Det har startet nå etter at de begynte hos dagmamma for et par uker siden. Så jeg tenker at det er litt oppmerksomhetsbehov som er grunnen. Jeg legger dem også kl 7, og de har vært helt greie å legge til nå. Vi har faste rutiner og alt. Men plutselig begynte de å hive puta, bamsen og dyna på gulvet for så å hyle og skrike til vi kom å ga dem tilbake. I begynnelsen gikk vi inn med en gang og la de ned gang på gang uten å gi dem for mye oppmerksomhet når vi var der inne, men det resulterte bare i at puta og alt var på gulvet før vi var ute av døra igjen. Nå lar vi dem bare skrike litt, og går kanskje inn et par ganger før de sovner. I går sovnet sønnen min uten dyne og pute. Tenker de ikke gidder mer snart. Men samtidig som jeg overser dem litt etter at de er lagt, de har fått sin godnattkos og vi har sagt godnatt, ses i morgen - passer jeg på å gi dem ekstra mye kos, nærhet og oppmerksomhet fra de kommer hjem fra dagmamman og til de skal sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå