Monajenten Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 I dag drømte jeg om gård med hester og landlige omgivelser, trygt og godt for ungene å vokse opp. Så ser jeg på finn og finner et gårdsbruk til 1,2 mill under en times tur fra her jeg bor......ble nesten litt satt ut, hehe;-) Hadde dere gjort noe sånt? Jeg har jo ikke peiling på gårdsdrift, men skulle nok ha lært meg det, og fått god hjelp. Sukk. Dagens dagdrømming fra meg.
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Nei, det hadde jeg aldri gjort. Er nok ikke bare, bare å lære sånn drift ;-) Link? ;-)
Korse76♥ Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Ikke så lett å få konsesjon til å kjøpe noe sånn uten erfaring/utdannelse, men om jeg hadde fått det så hadde jeg glatt hoppet i det. Drømmen min er det samme, og har nå fått meg kjæreste med de rette kvalifikasjonene for konsesjon så da er det jo håp :-)
* 5 om dagen * Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 hadde solgt huset tvert her, om det hadde vært i nærheten her...
Arb.ledig husmor Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Sambo vil gjerne bo på et gårdsbruk, men da uten driveplikt.... E jo deilig å bu litt landlig til, og bare drive m det du vil... Vil du ha mange hester, eller bare noen få? Eg ha drømt om et dyr av hvert slag... hihi
Sånn kan det gå Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Kommer an på gården. Er det en gård med driveplikt? Hvordan er bygningsmassen, og jorda? Hvor mye dyrkbar jord, hva egner jorda seg til osv. Har du link til gården du tenker på?
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 MYE arbeid på en gård. Er gårdbruker selv, vi har rundt 200 vinterforete sauer og noen få kyr og kalver. MASSE å gjøre hele tiden. Jeg går faktisk over 3 km i løpet av ett fjøsstell. Tilbringer mange timer i fjøset hver dag i tillegg til å ta meg av lillesnuppa på snart 10 mnd, guttongen på 5,5 år er i bhg 3 dager i uka. Men er du innstillt på å aldri ha fritid så er det veldig kos å bo på en ågrd også da! Ordene ferie og fritid eksisterer ikke lenger i mon ordbok. Våre "ferieturer" er stort sett en og anna helgetur/ langhelg. Helst hver for oss fordi en av oss må være hjemme og stelle fjøset.
Monajenten Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2008 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=13384016 Er ikke sikker på om det er driveplikt. Sååååå utrolig stor tomt også. Sukk igjen.
Monajenten Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2008 Jeg ser at jeg løy på prisen forresten, det var 1,250,000 ;-)
Sånn kan det gå Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 En så stor gård er det bo- og driveplikt på og meget sannsynlig odel også.
Monajenten Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. mai 2008 Ok, ja jeg har jo ikke peiling:-) Takk for svar!
St.Sunniva Skrevet 12. mai 2008 #13 Skrevet 12. mai 2008 Om den er stå stor, så er det nok både bo- og driveplikt...og konsesjon. Det får man ikke bare sånn helt av seg selv :-) Der må man ha kunnskaper om jordbruk i såfall. Mulig man kan forpakte bort, men mener det er regler for det også (at man må drive det selv i et visst antall år selv først).
firemerkersmør Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Fy f................!!!!!!!!!!! Holdt på å le meg i hjel. De har ikke rydda til de skulle ta bilder i hvertfall. Og TVen på. LOL
Monajenten Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 12. mai 2008 Hehe nei, huset var ikke akkurat fantastisk;-) Men så trengs det ikke mer enn kanskje enn halv mill for å totalrenovere det. Men så var det dette med driveplikt da:-s
dumme mamma Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 Av det jeg kan se er det bo og driveplikt i og med at det er regulert til landbruk, og muligens må det en del påkostninger til på "fjøset", i og med at prisen er såpass lav og det ikke så spesielt moderne ut.
firemerkersmør Skrevet 12. mai 2008 #17 Skrevet 12. mai 2008 Huset er sikkert greit, og kjempe fint etter litt insats, men at selger kan gjøre en så dårlig jobb når de skal selge er helt utrolig. Lykke til da. Men ikke bare pluss med å bo så langt fra alt da.
Sånn kan det gå Skrevet 12. mai 2008 #18 Skrevet 12. mai 2008 Skjønner at dere har god inntekt utenom, for den gården der er ikke noe å bli rik på i hvert fall. ;-)
Monajenten Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 12. mai 2008 Har ikke noe god råd nei, men driver og drømmer:-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. mai 2008 #20 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har en gammel drøm om å få bo på et lite småbruk, der jeg kan ha en hest, noen høner og en hane + en gris eller to. Men tviler på om det blir noe av da....
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #21 Skrevet 12. mai 2008 Hehe, gårdsdrift har jeg fint lite peiling på. MEN; dette er uten tvil den styggeste salgsannonsen jeg noensinne har sett! Greit nok at det var slitt og umoderne, men det skulle vel gå an og bruke 5 minutter på å slå av tv'en og fjerne undertøyet fra badet?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå