Silje *trebarnsmamma* Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Jeg bakte verdens beste sjokoladekake... Og siden jeg har minimalt med viljestyrke, har den kaka fått ben å gå på gitt. Mmm, nyter hver munnfull og skyver samvittigheten til side. (Passer på å love meg selv en lang trilletur i morgen )
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2008 Det er en helt standard kakeoppskrift, med massevis av kalorier, min mors oppskrift som bringer med mange barndomsminner. Hehe, sikkert derfor jeg liker den så godt. Uansett, kan legge ut oppskriften jeg. 4 egg + 5dl sukker piskes hvitt (går bra å kutte ned på sukkeret også) 9dl hvetemel 2ss kakao 5ts bakepulver 3ts vaniljesukker 300gr smeltet smør 5dl melk Blander det tørre vekselsvis med melk og smør inn i eggedosisen, rør lett, stekes i langpanneform på 225 grader nederst i ovnen i MAX 25 min. Bruker denne glasuren, men det er jo valgfritt da: 1pk melis 2ss kakao 2ss sterk kaffe 2ss melk 2ss smeltet smør 1egg (valgfritt) evt litt vaniljesukker. Om den blirt for tykk, spe med litt melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå