phantomet Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Hver kveld kryper Junior og phantomet opp i den store sengen, og så koser vi oss med lesing av bøker, prater sammen og bare er sammen...Ikveld var intet unntak! Gutten er ganske avansert i hva han liker å bli underholdt av. Så i det siste har Roald Dahl vært en favoritt å ty til... Nå leser vi Georgs Magiske Medisin...og tanken slo meg ikveld at dette kanskje ikke er det lureste å proppe hodet til en kreativ fyr med... *ler litt usikkert* Junior slukte hvert eneste ord og hver beskrivelse av hva Georg gjorde mens han samlet sammen en kasserolle med ymse skumle ting, som han laget medisin til bestemor av... Det viste seg at han allerede hadde bladd gjennom hele boken på egenhånd, så han kunne fortelle hvilket resultat dette fikk... Jeg hadde en lengre prat med ham om at det ikke var lurt eller lov å forsyne seg med piller, sjampo, maling, parfyme etc for å lage liknende heksebrygg...tror han hørt meg...men om det sitter lenge nok til at han lar det være...? Det er jo selve smaksprøvingen jeg er redd for... hmmm
coscos Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 he, he! Dette hørtes skummelt ut :-) Synes jeg ser ham for meg der han henter en kaserolle og skal i gang med heksebryggingen sin. Du får passe på hva som forsvinner av diverse saker i huset deres.
Maud Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Noen fikse ideer må man jo bare regne med... Når du gir ham såpass mye hjelp på veien, er vel det viktigste budskapet at man ikke må innta eksperimentene sine ;-)
Plutseliten :) Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Hehe...du ber om bråk...og smell...og poff...og vonde lukter Men det viktigste er jo som du sier er å fortelle han at trylledrikker ikke må smakes på. Charlie og sjokoladefabrikken....den smaker kanskje bedre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå