*SamSung* Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 flere ganger har jeg vært hos legen fordi vi ikke helt "for til" å bli gravide. han begynte å lange ut om at vi ikke måtte teste, bare ha god sex osv. og hvor viktig det var at jenta kom osv. og han tar ikke dette så "tungt" som meg at det har gått 7-8 mnd uten resultat. (ikke gått på noe prev. siden 2 år men forsøkt i 7-8 mnd) så jeg bestemte meg for å ta en gyn.time uten henvisning. min første gyn.time. (legen har sjekket hos meg, men ikke om det) jeg er litt spent. noen som vet litt mer hva jeg "skal si" ?
bomsa Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Eneste jeg kan si er : skriv ned alle spm du kan tenke på, når du er på legekontoret er det vanskelig å huske alt man har fundert over....og det aller siste spm kan være....Er det noe du(legen) kan si jeg burde spørre om?
*SamSung* Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2008 Ja kanksje det. jeg lurer ikke på så mye, det enste er : HJEELP! jeg vil bli gravid, men får det ikek til, ser du noe hinder? hehe
akicha Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Jeg syns du skal fortelle gynekologen hvorfor du har bestilt time, og hva du er bekymret for. Jeg f.eks lurer på hvorfor jeg ikke blir gravid og om det er noen feil hos meg enten fysisk i underlivet eller hormonelt. Så kan du spørre hva kan være galt, hvordan kan man sjekke det, hva kan gynekologen sjekke der og da, hva må du ha ny time for. Jeg hadde nok også hatt spørsmål om veien videre hvis dere må ha hjelp. Assistert befruktning med andre ord..- for det er jo den store bekymringen. At man må ha hjelp, og verst av alt at det kanskje ikke klaffer på de tre forsøkene man får. Vet ikke om dette var bare selvfølgeligheter eller om det var til noen hjelp for deg i det hele tatt jeg... Men tenkte jeg skulle prøve å svare deg litt hvertfall :-)
*SamSung* Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2008 Tusen takk for bra svar=) Nå kan jeg glede meg til å gå, hehe=) men kan gynokologen henvise meg videre igjen?eller hjelpe oss? eller må jeg tilbake til legen?
Giinaღ Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Hei hei Jeg var også nylig hos gyn uten henvisning og da ville jeg ha ultralyd av eggstokker og livmor + fikk uten spm forklaring på alt han så "der inne". Ganske spennende! I tillegg kunne jeg fått blodprøver for å måle hormonnivåene, men han mente at dette ikke var nødvendig da jeg har vært gravid tidligere. Jeg forstår godt at du ønsker denne timen. Kanskje du klarer å slappe av mer etterpå og det da klaffes??? Her må man ta saken i egne hender skal man få hjelp på barnelaging-fronten. Ellers tar jo alt sånn veldig tid. Lykke lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå