Gå til innhold

Ville dere blitt med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt med på tur med seilbåt (46 fot) med en overnatting. Skal da seile fra Halden/Fredrikstad til Skjærhalden på Hvaler også overnatte i båten der. Det er selvfølgelig en forutsetning at det er fint og rolig vær. Båtføreren har seilet masse og er veldig opptatt av sikkerhet. Bekymringen min ligger i at babyen da er ca 6 mnd. Hun får selvfølgelig egen flytevest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke mye seilerfaring, men tenker: "ja, hvorfor ikke?"

Blir sikkert kjempekos og 46 fot er jo endel.

Got tur. Ship ohoi!

Skrevet

Men tenk om noe skulle skje så hun havner i vannet! Vet jo at sjansen for det er liten i fint vær og på en sånn liten tur i forholdsvis rolige farvann, men allikevel..

Vi får egen lugar og greier da :-) Har veldig lyst til å dra.

Skrevet

Ingen flere som har tanker om dette?

Skrevet

Jeg ville blitt med. Skjønner bekymringen din, men samtidig hvis du tenker sånn får du aldri vært med på noe. Som du skriver har jo barnet flytevest også. Kan jo krasje med bil også om du skjønner meg =) Nei, bli med dere. Det går nok helt sikkert bra =)

Skrevet

Jeg synes det er helt naturlig å tenke sikkerhet (og gjøre en risikovurdering slik du gjør nå), men samtidig synes jeg du skal tenke gjennom hva slags foreldre dere skal være. Redde, engstelige - eller gripe mulighetene og ta med barna deres på morsomme,spennende og trygge aktiviteter. Båt er trygt så lenge man bruker vettet.

Skrevet

Nei det hadde jeg takket nei til, men så er jeg heller ikke noe båtmenneske da:)

Skrevet

Skjønner deg godt jeg.Tenker akkurat det samme selv,har en liten på 4 uker.

Går alt bra blir det det jo kjempe kjekt,men det er jo det man ikke vet på forhånd.Må jo si for min egen del,at jeg er litt engstelig av meg når det gjelder barna:Du får stole på mage følelsen,lykke til om dere reiser;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...