phantomet Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Vi har skjønt her i phantom-hulen at boligen må øke i areal, for å huse en storfamilie på 8. Vi har selvfølgelig snakket løslig i lengre tid om hvordan dette skal løses...men egentlig ikke konkretisert det noe særlig. Idag derimot satte vi oss ned og hadde brainstorming: Behov ogønsker kom på en liste, og så funderte vi på hvordan best løse og innfri det meste... Tror faktisk at vi har funnet en løsning som blir veldig bra. Kul, annerledes, estetisk og kreativ...og egentlig litt slik vi hadde planer om å bygge et helt hus, men som ble midlertidig skrinlagt pga bolig og tomtepriser her i området. Vi skal rett og slett legge til en tilbygg som bryter med den eksisterende arkitektegnede bygningen, så vender vi om på hvor soverom og oppholdsrom er pr idag...beholder plasseringen av kjøkken og badene, men med endringer... Og suplerer det hele med en diger takterrasse på den nye delen, som gir en vanvittig utsikt i tre himmelretninger. Det blir samtidig gjort justeringer på den eksisterende ventilasjons og varmegjenvinningen som på sikt vil spare oss for ganske så store utgifter... Svigerfar elsker jo slike prosjekter, så han fikk et lite innblikk i planene da vi hadde diskutert oss frem til en mulig løsning. Han tok helt av...*ler* Og dermed endte phantom-mannen med far oppe på taket for å inspisere mulighetene... Selve utbyggingen starter ikke før tvillingene er rundt året. Rett og slett fordi jeg ikke orker å bo midt i en byggeplass og samtidig slite med ammetåke, nattevåk og babystyr... Men nå begynner jeg faktisk å glede meg litt til å se det ferdige resultatet. En arkitekt skal hyres allerede denne våren, slik at alt byråkratiet kan settes i gang så raskt som mulig... *HURRA*
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Oi, dette høres veldig spennende ut. Blir det nye tilbygget i funkis stil? Takterrasse er jo deilig, da kan man nyte utsikten og samtidig sitte usjenert. Skjønner godt at du vil vente en stund med utbyggingen, det gir deg overskudd og samtidig muligheten til å fintenke på løsninger. (i hvertfall frem til tvillingene kommer:)) Lykke til med planleggingen
coscos Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Dette høres veldig spennende ut! Skjønner godt at dere trenger mer plass, selv om jeg ikke vet hvordan dere har det i dag :-) Er jo ikke mange hus som er bygget for storfamilier. Takterasse blir bra. Da får dere jo masse "uteplass" selv om dere bygger ut tomten. Morsomt å ha noe å glede seg til, og greit å starte med prosjektet nå, regner med at du kommer til å få hendene fulle (bokstavelig talt) når tvillingene kommer :-)
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Så utrolig spennende med utbygging. det høres helt fantastisk ut med takterasse.. Drømmen om en slik bolig er ikke akkurat innenfor rekkevidde for oss de neste 10 årene, men vi kan jo drømme, og kanskje låne takterassen deres når dere trenger barnevakt eller har lyst på besøk.
Maud Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Wow! Jeg gleder meg til å se det pekt på og forklart. Dere har jo god plass da, men det er klart at med enda to barn er det godt med enda mer plass også. Det høres lurt ut at dere venter til T&T er ferdige med nattevåk. Det er nemlig slitsomt selv med bare én ;-)
Plutseliten :) Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Kjempespennende! Og noe av det morsomste er jo planleggingen. Og når svigerfar er helt med og støtter prosjektet er det jo topp. Takterasse med utsikt høres deilig ut!
Gummelillan Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Så spennende!!! Gleder meg til å se når tegningene tar form, høres virkelig flott ut. Og jeg inviterer herved meg selv til innvielsesfest av terrassen... ;-)
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Det ligner på et prosjekt vi sysla med, av same årsak. Vi skrinla det inntil vidare fordi vi har mange kvadratmeter i kjeller som er dårlig utnytta, så vi bygger der først. Så ser vi om vi treng endå meir plass når ungane blir større (men vi venter ikkje til dei er flytteklare...) Det er økonomisk smart å unngå flytting av kjøkken og bad. Arkitekten vi snakka med foreslo anneks med glassbruforbindelse til resten av huset. Han argumenterte både estetisk, og med at det er lettere å bu i eit byggeprosjekt som er avgrensa i forhold til huset forøvrig.
Lupinia Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Det høres veldig spennende ut! Å bo midt i en byggeplass er veldig slitsomt så det er nok lurt å utsette det en stund, men da har dere jo god tid til å planlegge slik at dere får akkurat det resultatet dere er ute etter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå