Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger barn i 3-9 års alderen seg? Her løper de ute til etter 23.

Hvorfor er det ingen som bruker sikkerhetsutstyr til sykkel, rullerskøyter, sparkesykkel el selv om det er påbudt?

Hvor er foreldrene? Barna krangler og truer mindre barn her og gjør små herverk, men ingen foreldre er å tar de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to på 5,5 år og 3,5 år (og mini på snart 11 mnd) er i seng og sover søtt nå. Ble litt tidligere i dag enn vanlig da, de var så trøtte etter å ha vært ute og lekt hele dagen. Ellers kan de få være ute til 19-19.30 på fine varme sommerdager, men ikke lenger unna enn at vi ser dem. Når eldste begynner på skolen og blir større så får han nok være ute litt lenger, men ikke senere enn kl 21 så lenge han er under 9-10 år! Sykler og sparkesykler er strengt forbudt å bruke uten hjelp her, men de fårbruke trøtraktor uten hjem da. Synes også det er rart hvordan enkelte foreldre lar små barn løpe rundt til sent på kveld uten tilsyn og sykle ol uten hjelm. Greit nok at man ikke skal overbesytte barna sine og pakke dem inn i bobleplast, men en mellomting hadde jo vært fint? Uansett, det er stor forskjell på en 3 åringen og en 9 åring da. Ville ikke reagert SÅ mye på en 9 åring som var ute i 21-22 tiden om kvelden og var på en sparkesykkel uten hjelm (det er nok ikke så veldig lett å følge med på slikt alltid når de er så store), men ville reagert VELDIG om jeg så en 3 åring på den måten på den tiden av døgnet...

Skrevet

strengt forbudt å bruke uten hjelm skulle det stå, de får så klart bruke dem uten hjelp ;-)

Skrevet

Nå er sikkert ikke de barna som er ute hos deg etnisk norske ! Men mine barn har lagt seg .

Skrevet

Jøss! Hvor bor du hen? Her er det vanlig at barna går hjem kl 20. Kl 2030 er det blåst på lekeplassen. Snuppa mi på 6 legger seg ca 2030 når hun skal på skolen dagen etter. Litt senere i helgene, men på ingen måte kl 23!

Og alle barna her bruker iallefall sikkerhetsutstyr. Tror det er det vanlige rundtomkring.

Skrevet

Mine barn er ikke etninsk norske (og VELDIG STOLT AV DET !!!!!)

men allikevel må de være inne til normal tid (min datter på 4 må inn i 19 tiden når det er fine varme sommerdager som idag, men i ferien kan hun være ute litt lenger. Sønnen min på 8 kan være ute litt lenge (halvtime) . De er bare rundt her hvor jeg kan se dem og skal de sykle eller gjøre andre ting på hjul eller med hjul MÅ de ha på seg hjelm.

De sier alltid ifra at de skal ha hjelmen så de er selv flinke å passe på sånt.

Mine unorske barn (kjenner jeg er ganske provosert av den anonyme over her) snakker også pent, er høflige og respekfulle i motsetning til mange av de NORSKE barna som er rundt omkring her. Noen av de norske barna slår sine foreldre, banner til dem og er frekke mot andre voksne.......... så jeg vet ikke jeg...... Om vi i det hele tatt skal snakke om etnisitet her??????????????

Skrevet

Utenfor blokkene her er det ikke et barn å se etter kl. 20 om kvelden...liten som stor.

Skjønner veldig godt at du med barn som ikke er etnisk norske ble provosert av anonym lenger opp....det hadde jeg også blitt.

Når det er sagt så bodde jeg på Grunerløkka i et år...der "vrimlet" det av ikke-etnisk norske barn ute til sent på kveld. Ser ikke noe galt i det...hvorfor skal vi norske foreldre si hva som er riktig for de??? Sikkert like gode mammaer og pappaer som oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...