Gå til innhold

hva en kan spise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest statens anbefalinger for gravide, men det er mange matværer som er i gråsonen. Hva med salami, spekepølse kaldrøykt makrell, ansjos(som også er i Cæsar dressing). Hva med rå egg, er jo tilsatt i f.eks

sjokoladeglasurer, fromasjer osv. Noen som VET.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer til å få mange ulike svar på dette spørsmålet. Personlig følger jeg matportalen, og det jeg fortsatt lurer på spør jeg jordmor om, eller bruker sunn fornuft. Rå egg som er tilsatt i mat vil jeg tro er helt trygt. Spiser bløtkokte egg selv, Norge er et temmelig trygt land når det gjelder mat. Salami er et evig tema til diskusjon. Noen sier ja, noen nei, og noen sier det er ok om du fryser den i 2 døgn først.

Skrevet

Nå er jeg den typen så blir irritert når alle sier ikke spis ditt og ikke spis datt. Spurte min JM hun sa det er helt tygt å spise salami og fårepølse, skulle det være noe med det så går matportalen ut med full alarm(sjeldent sa hun). Hun sa til meg at jeg måtte tenke på at det er slik mat de levde på før i tiden, så ingen problem, mange sier at reke og jordbær er fyfy, men det er det ikke, kun når en beg å amme at en skal være forsiktig med matvarer pga knip hos baby. . . så uten rått,blodig kjøtt og sushi, kos deg med all den maten du bare orker;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...