Gå til innhold

20 eller 18 uker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

her på min side på bim så fylte jeg ut terminen min som er 8 oktober.. da kom det opp at jeg er 20 uker på vei i dag og ungen er 18 uker..

når folk spør hvor langt jeg er på vei hva skal jeg svare da?

20 eller 18 uker ??

takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 uker.. Da er du faktisk halvveis nå:)

Skrevet

så i morra så er jeg 20 + 1 ? stemmer det?

hehe.. blir liksom ikke helt klok på detta jeg :)

takk for svar :)

Skrevet

hadde sagt 19 uker, siden bim ligger en uke foran:P når de sier du er 20, så er du 19+0, 19+1, 19+2 osv.

Skrevet

jeg har også termin 8. oktober.) eller 6-12da. men mensterminen min er 8. otober, jeg går utifra den terminkalkulatoren som står på babyverden, den står det at jeg er 19 uker i dag...:) så da er nok du det gså:)

Skrevet

Du regnes å være gravid fra siste mens;) men da er du jo egentlig ikke gravid, så babyen er jo egentlig 2 uker yngre;)

Skrevet

omg.. hva blir det til da? må nesten spørre om jeg er 18, 19 eller 20 uker på vei jeg nå da... ?

Skrevet

du er 19 uker.

ta det bim skriver og trekk fra en, så får du den uken du er i.

alytså 20-1=19.

Skrevet

Det er ikke så himla vanskelig. Står det uke tjue, så går du i din tjuende uke, dvs du er uke 19+1, 2, 3 etc, frem til du er i uke 20+0, da er du i din tjueFØRSTE uke...

Skrevet

aha.. sånn å se det.. hehe..

takk for svar :)

Skrevet

akkurat som når du er 20 år, så er du i ditt 21. år (det første året lever du når du er 0, det andre når du er 1 osv:).

helsepersonell vil si at du er i uke 19 nå, selvom du er i din 20 uke:) så jeg hadde sagt uke 19. akkurat som jeg sier 20 år, selvom jeg er i mitt 21. år.

Skrevet

tusen takk for alle svar.. dere har virkelig fått meg til å forstå dette systemet nå :) så nå når folk spør så vet jeg hva jeg skal svare :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...