Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Kan noen være så snill å legge dette ut på skravle for meg, for jeg vil helst være anonym på dette. Har en gutt på 8 år som er vanvittig kresen når det gjelder mat. Eneste kjøttmaten han spiser er grillpølse. Ellers går det i pannekaker, vafler (med sukker, liker ikke syltetøy), pizzabunn med kun ost på, tortillas med kun ost i. Han spiser ikke poteter eller grønnsaker. Har prøvd SÅÅ mange tiltak for å få han til å spise, men han er så forbanna sta, så det er ingenting som hjelper. I tillegg er han VELDIG småspist. På fredag spiste han dette: Frokost: 1 brødskive Lunsj: 1 brødskive Middag: 1 pannekake Kvelds: 1 brødskive Dette er jo langt ifra nok mat til en aktiv gutt i vekst, og det er heller ikke et fullverdig kosthold. Holder på å gi opp her, for det er ingenting som nytter. Vi har prøvd både den harde og den snille måten, men han har bestemt seg. Har vært slik i "alle" år, men det har gradvis blitt værre. Nå har vi begynt å prate på til han, at det kommer til å ende med at han må legges inn på sykehus og tvangsmates. Men det ser ikke ut til at det har noe virkning heller. Nå er vi så slitne av dette mattullet, at det er et ork bare å tenke på middag, for vi vet at det blir surving uansett. Noen som har erfaring med dette, og har noen gode råd å komme med?
hamsterpia Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Har lagt det ut for deg. Dette hørtes jo ut som et veldig dårlig kosthold da. Har ingen tips å komme med, men kanskje noen på skravle kan hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Jeg tror at om gutten virkelig er sulten, VIL han til slutt spise. Om ikke det er noe alvorlig feil med gutten, vil han ikke sulte. Om man bare er konsekvent nok, vil han tilslutt spise den maten han blir tilbudt. Og til slutt vil han lære å like det også. Godt mulig dere har prøvd ut denne metoden før, men om dere feiler er det kun fordi han "vinner", maser seg sikkert til annen mat og får kanskje snop/digg istedet. De er noen utspekulerte jævler (ment litt humoristisk), disse 8-åringene:) De har som regel ikke utviklet noe empati, så de driter lang mars i at mamma blir stresset om han ikke spiser. Jeg tror egentlig dere burde avtale time med en ernæringsfysiolog og lege. Få etablert at han faktisk ikke er syk, og deretter kjøre hardt mot hardt. Han har ikke vondt av å være litt sulten. Og om han ikke vil ha det han blir servert, så la han gå uten mat til neste måltid. Ikke lag spesialmiddager til han. Som sagt, om det ikke er noe galt med gutten, vil han ikke gå sulten. Han er jo programmert med overlevelses instinkt som resten av oss, så han er sikkert bare sta. Jeg vet at det er vanskelig, men jeg tror dere gjør han en tjeneste ved å kjøre hardt mot hardt. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå