Nemofish Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Har du et sted å anbefale til et ungt par med småbarn? Har nemlig ikke peiling på hvor vi kunne tenke oss å bo, men blir sannsynligvis østlandet eller sørlandet... Bygd eller by spiller liten rolle, men synes at det er greit at det ikke er alt for langt til nærmeste sentrum... Høyt opp på lista vår er det må være lett å komme i kontakt med andre som er i samme livssituasjon som oss, når det gjelder å være foreldre. Blir kjempeglad for gode forslag!!!
Mamman til AM&JS Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Anbefaler østfold sida jeg da...Halden eks..
litakine og Theodor Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Lier <3 bor der ikke selv for tiden, men skulle gjerne gjort det
*Minnie Mus* Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Svelvik eller Drammen... Drammen er jo mer by enn Svelvik da, men utrolig hvor fint det er i Svelvik om sommeren spesielt. Dessuten er hus og leil så utrolige mye billigere...
blond Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Hvilke andre krav har dere? Nærhet til jernbane, muligheter for pendling, jobbmuligheter (hva slags?), barnehagedekning, nær sjøen, innlandet, nærhet til familie osv
Iselilja Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Son Nydelig lite sted helt sør i Akreshus, med fine strender og skjærgård. Idyllisk med hvite hus og trange gater. 45 min til Oslo, og grenser til Moss, så det er ikke langt til mer urbane strøk dersom du skulle ønske det Masse fritidstilbud også! Og gode pendlemuligheter.
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Vi bor rett ved Lillestrøm (rælingen kommune) og er utrolig fornøyd med å bo her Bor 5 min unna Lillestrøm og Strømmen som har alt det en småby trenger, bruker 15 min med bil inn til Oslo sentrum med bil og litt under 10 min med tog. I tillegg så er det passe landlig her med gode turmuligheter i skog og mark, mange fine badevann, Marikollen som har hoppbakke, slalombakke, fotball/håndball baner, idrettshall og volleyballbane.. Full barnehagedekning i kommunen og nå bygger de enda flere barnehager, alt i alt føler vi at vi bor perfekt til jeg er fullstendig avhengig av å kunne bo nære Oslo, men hadde aldri klart å bo i byen. Her bor vi "på landet" selvom vi ikke gjør det på en måte Om jeg MÅTTE ha flyttet et annet sted så hadde det blitt til drøbak, nærmere Oslo eller til utlandet...
Angelina Jolie Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 I have my real home in New Orleans, and it it really nice for kids to grow up there. It is not really expensive there (only $10 mill).
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 Øyer, ligger fint til, ikke langt fra HUnderfossen eller Lilleputthammer, ligger i kort avstand fra Lillehammer men det er mye billigere å bo i Øyer enn på Lillehammer.
grå :) Skrevet 12. mai 2008 #13 Skrevet 12. mai 2008 jeg liker meg veldig godt i moelv. er 2-3 mil til både gjøvik, hamar og lillehammer. nære mjøsa, kort til fjellet, lett å komme til skogen. trivelige folk, åpen barnehage to ganger i uka og barnehagedekninga settes jobber de intensivt med nå så da er det straks topp dekning også. prisene er ikke avskrekkende og er ganske trygt her. finnes forskjellige grupper man kan være med i på fritida om man ønsker det
dumme mamma Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 fåberg ved Lillehammer. 6 km. fra lillehammer men landlig og rolig. God bussforbindelse, kort vei til hunderfossen, hafjell etc. Trives veldig bra her!!
1jente+1spire Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 Vestlandet:D Vi bor i en kommune med ca 3-4000 nnbyggere, og det kunne ikke vert tryggere. kjempe koselig plass, og magen små barn. endel unge mødre. flytt her til jeg vil bli kjent: har et lite senter her. men skal vi handle skikkelg tar vi en tur til Os, Åsane eller Bergen.
Nemofish Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. mai 2008 Tusen takk for mange fine innspill! Høres ut som koselige steder alle sammen, så skal definitivt sjekke det ut! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå