Gå til innhold

Var jeg for "nazi"? Hadde gjort som jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv synes jeg ikke det. Vi skulle u6t på kjøretur i dag, jeg, mannen og fire barn på 3 1/2, 10 12 og 14. Han på 3 1/2 sitter i barnesete, og enkel matematikk sier at med en vanlig femseter blir det ett menneske for mye.

Både mann og barn mente det ville gå greit - en kjøretur på ca. 45 minutter, på landevei.

Det mente IKKE jeg.

Det endte med at min far tilbød seg å være med - dermed ble det totalt halvannen times "unødvendig" kjøring for ham, fordi jeg ikke ville gå på akkord med sikkerheten.

Mange synes sikkert jeg var litt "nazi" her (vet at faren min ikke synes det men er enig med meg).

Hva hadde andre gjort i en sånn situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh....er dette noe å lure på da? 6 personer i en femseter går jo ikke, og dessuten er det ulovlig. Syns ikke du var "nazi" i det hele tatt jeg, om jeg forstod innlegget ditt riktig da.

Skrevet

Selvfølgelig har vi ikke flere passasjerer i bilen enn sitteplasser den er registrert for.

Skrevet

Jeg ville gjort som du! Sikkerhet for barn i bil er kjempeviktig - jeg ville aldri ha tilgitt meg selv om noe hadde skjedd.

Skrevet

Jo, du forsto meg rett.

Jeg har nemlig ofte opplevd at noen synes jeg er for pirkete i lignende situasjoner...også til sjøs mht redningsvester i riktig vektklase til alle osv.

Jeg synes det var bra at du ikke skjønte spørsmålet, for jeg mener også at det ikke er noe å lure på.

Skrevet

Hehe... ja se det! :o) Er helt enig med deg jeg, man har ikke flere personer med seg i bilen enn det det er plass til, og har man redningsvest som ikke holder det ant. kg man er så er det jo ingen vits! Hmf...blir litt irritert på sånt jeg..

Skrevet

Helt enig med deg! Jeg er så nøye på dette at jeg tror de fleste i omgangskretsen min har lyst å spy av meg av og til ;-) Vi bor jo som du vet på et veldig lite sted hvor de eneste ulykkene som skjer er unge menn i fylla på en lørdagsnatt omtrent, men likevel, jeg er forsiktig. Her er det f.eks helt vanlig å ta med seg en 1-2-3 unger ekstra "bare den lille veien bort der på 5 minutter" uten noen form for bilsikring osv, men det kommer ikke på tale og jeg føler meg like vanskelig hver gang jeg sier nei når de spør pent. De får heller bare bli sur, det er jeg som skal leve med meg selv og min samvittighet tenker jeg da, går noe galt ville jeg aldri kunnet tilgi meg selv når jeg trossalt vet bedre. så jeg forstår veldig godt hvordan du har det!

Skrevet

Helt enig med deg!

6 personer i en femseter var sånt man gjorde på 80-tallet, da man ikke visste bedre. ;-)

Skrevet

Jeg har fått flere forslag om å bare la mini ligge i vognbagen i baksetet hvis jeg ikke har med bilsetet. Og da får jeg noen oppgitte blikk innimellom ja, og sånne, iallverdensdagersåkjiphuner-lyder. Men det spiller ingen rolle. Skal mini kjøre bil skal han sitte i bilsete, ellers går vi eller tar buss.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Det er en del ting jeg ikke skjønner her...barna hadde faktisk lyst til å sitte i baksetet alle sammen som sardiner på boks?

Skrevet

Er ikke noe å lure på en gang spør du meg.

Sikkerheten slurver man ikke med!

Så; hadde gjort det samme som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...