Gå til innhold

urettferdig syns jeg......

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir deppa å små sur av alle som blir gravide rundt meg, når jeg ikke har klart det selv enda.....

merker at jeg unngår alle venninner som venter barn, det er ikke med vilje og jeg vet det er egoistisk, men det tar sann på humøret......

er selvfølgeli glad på deres vegne, men likevel, når venninner som aldri har tenkt tanken og egentli ikke liker barn noe særlig tropper opp men voksende mage..... blir jeg skikkelig lei meg, mest lyst å bare stikke av........... vet jeg sikkert får pepper no...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke av meg ihvertfall. Jeg er helt enig med deg og føler akkurat det samme, vi prøver her men blir ikke gravide i går fikk jeg greie på at 3 av mine venner venter baby. 3 stk er det mulig. så jeg støtter deg nok veldig mye ja!!!

Skrevet

Huff, jeg skjønner deg godt jeg faktisk!

Men ønsker deg kjempemasse lykke til videre, og håper du også snart sprader rundt med stor mage:)

Klem:)

Skrevet

Forstår deg veldig godt. Det er helt naturlig å tenke sånn. Og JA det er urettferdig at noen blir gravide på første forsøk, noen må hode på i årevis, mens andre ikke klarer det i det heletatt:(

Skrevet

ja, det er helt utrolig hvordan folk får det til.... jeg er nok ikke av den heldigste sorten har jeg forstått.... vi får krysse fingrene så går det vel for oss også en dag forhåpentligvis............

Skrevet

tusen takk for støtten!!! det er ikke så enkelt når alle både familiemedlemmer og venninner går rundt om kring i lykklige omstendigheter.... håper bare dem ikke blir så veldig fornerma... men jeg klarer ikke å omgås dem........:(

det blir vel min tur en gang håper jeg...:)

HI

Skrevet

Hvorfor skal du få pepper?

Jeg har aldri opplevd det å ha vanskelig for å bli gravid, men jeg skjønner deg godt likevel.

Jeg har ei venninne som begynte å prøve før meg på å få barn (tok 1 år med nr 1 med henne)

Jeg klaget over sambo ikke ville prøve enda, han var iallefall veldig vinglete og usikker om han ville eller ei. etter et år venting på han ville han endelig. Da hadde mi venninne prøvd i 5 mnd eller noe sånt.

Vi hadde også snakket om at det hadde vært kjekt å gått gravide ilag neste gang..da var hun ikke prøver enda..Men var ikke så lett å får til det..har jo enda sjansen da..

Så jeg følte meg ikke høy i hatten da jeg fortalte henne at han endelig ville prøve, og så ble jeg gravid på 1. forsøk.

Sa til henne jeg følte meg ekkel. Men hun var glad på mine vegne da.

Nå er jeg 25 uker, og hun er enda ikke gravid :( Og jeg tenker sånn på henne og håper vireklig det klaffer for henne snart, helst før jeg får min unge.

Så jeg har absolutt forståelse for at du viker unna dine gravide venninner. Må være veldig tungt for deg å se alle andre blir gravide rundt deg og ikke du. Så blir du sikkert ekstra oppmerksom på hver gravid mage du ser enn du hadde gjort visst du ikke var prøver.

Så jeg krysser alle fingrer og tær for at det klaffer for deg snart.

Lykke til iallefall..

Skrevet

regna med å få pepper fordi jeg er en elendig venninne, orker ikke ringe eller finne på noe med de og er ikke til noe støtte... ønsker bare ikke å sitte å høre på all gleden og plagene og forandringene dem går igjennom....

kunne så ønske jeg kunne være der som støtte til dem alle, men blir bare deppa.....

tusen takk for all støtten, har bitte litt mindre dårlig samvittighet.

Skrevet

jeg hadde iallefall forstått deg visst du var mi venninne. Så kan jo hende de forstår deg også? Visst du sier hva som plager deg.

Må jo være fælt å høre på graviditet og babysnakk når du så inderlig skulle ønske du var i samme situasjon. Trur nok de hadde forstått deg.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg.

Min svigerinne unngår meg til tider etter at jeg ble gravid.Hun har så lyst på barn,men har mistet 2 ganger nå (hun visste ikke at hun var gravid engang) ,jeg er så lei meg på deres vegne og skjønner at hun avogtil ikke har styrken til å gå rundt meg og min "oi-jeg-er-visst-gravid" mage.

Skrevet

nei, det er ikke særlig lett å høre på alt som gravide gjennomgår... jeg hadde gjort veldig mye for å kunne gått opp mange kilo,og skulle med glede holdt ut kvalmen i ni månder for å oppleve å bli mor... trist for oss å høre på alle plagene dem har, når man nesten skulle helst hatt dem selv................

Skrevet

Vi ble gravide 2.mnd vi prøvde og jeg har nesten dårlig samvittighet fordi det gikk så raskt fordi andre, som deg, strever lenge før de blir gravide. Selvfølgelig kan jeg like lite noe for at jeg ble raskt gravid, som du kan noe for at du bruker tid på å bli gravid, men likevel får jeg litt dårlig samvittighet. Hvis venninnene dine vet at du prøver, så synes sikkert de det er litt ubehagelig også og hvis du ikke har sagt dere prøver, så er det vanskelig for dem å vite at det er et problem for deg. Tror den beste måten for både deg og dem og takle dette på, er at du forteller dem at dere prøver (hvis du ikke har gjort det allerede) og at det er vanskelig for deg at de er gravide. Si også, som du skriver her, at du er glad på deres vegne, men at du av og til har behov for å være litt for deg selv.

Skrevet

du må ikke ha dårlig samvittighet for det!!!!!!!!!!!!!!! det er ikke din feil at mange av oss sliter........:)

har ikke fortalt noen at vi prøver, føler det blir så stor og dobbel skuffelse om vi ikke får det til liksom og alle skal syns så synd på oss....

så det gjør det ikke noe bedre, for hver gang jeg prater med noen av dem så begynner dem å mase på at vi må no bli neste, og at vi må no ta å sette i gang vi også.... derfor blir det vel ekstra sårt når jeg stadig må unskylde meg for at vi ikke er der dem er........

HI

Skrevet

jeg vet veldig godt hvordan du har det. hadde det sånn i mange år før vi var så heldige å bli gravide... gråt når venniner ble gravide, men klarte å holde masken ovenfor dem. var verre når vi var hjemme - da var jeg helt på bunn.

LYkke til med å bli gravid, det finnes jo så mange muligheter nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...