Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. eventuelt gjøre? Spør egentlig av ren nysgjerrighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! sønnen min på 2 år og 4 mnd har ca 50 ord som alle kan forstå og ca 50 liksomord, som bare vi i familien forstår...så han har ganske dårlig språk. har litt to-ords setninger da. vi er nå tilkoblet pp-tjenesten og han skal kanskje begynne å gå til logoped nå+ egen assisten i bhg når han begynner der.. gleder meg til han begynner å få mer ord så jeg kan begynne å forstå han:D eller er han en meget aktiv gutt da. høyt og lavt hele tiden. barnet ditt da, godt språk?

Skrevet

Vår 2-åring (og snart 4 mnd) sier alt hun vil. Var veldig tidlig ute i forhold til hva storesøstera var.

Skrevet

Gutten min har ganske godt språk. Snakker i setninger(5-6 ord) Har mistet oversikten over hvor mange ord han har. Men han er ltt "dårligere" motorisk.. Han klarer ikke gå opp trapper (krabber opp) eller hoppe med samlede ben og litt sånne småting. Fimotorikken er det ingenting galt med.

Skrevet

Hun sier egentlig det meste. Sier hele setninger med opptil 4-5 ord og har et godt ordforråd. Barnehagen sier hun er så tidlig ute med språk og forråd, derfor lurte jeg på hva som er "normalt". Men, tantebarnet mitt på 2,5 år sier nesten ingenting - tror det er veldig opp og ned. Kommer jo også an på stimuleringen, vi har snakket mye med henne siden hun kom til verden, men tantebarnet mitt henger ikke etter:-) Så, er nok ikke sikkert din gutt gjør det på noen måte heller:-)

Skrevet

Stimulering er viktig, men gjør ikke alltid noen forskjell. Junior har blitt pratet enormt mye til, og siden ifjor sommer har han fått oppfølging og tilrettelegging for å stimulere språkutviklingen hans. Det er først nå når han er 2 år og 6 mnd det gir resultater og han prater som en foss. Det er ikke alltid stimulering har så mye å si. Jeg har også sett barn som nesten ikke blir pratet med være veldig tidlig ut med språket. Barn er generelt veldig forskjellige, og hva som påvirker språkutviklingen varierer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...