Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Var så oppgitt over at han ikke kunne spise fint å ta skeen inn i munnen. Men han vil også gjøre alt selv, så jeg sette fatet og skeen foran han å sa prøv selv da. Han bare byttet hand og spiste som en helt opp hele middagen med venstre handen uten og søle nesten. Jeg har alltid gitt han skeen i høyre hånden, men stusset litt på at han gjør ting med venstre handen. Sånne trekanter og figurer som skal ned i hullene sine klarer han også best med venstre handen. At jeg ikke har tenkt på det før. Vet ikke når det er normalt og vite om man er venstre hendt, men jeg fant det ikke ut før han var 16 mnd nå.
Koala *g07* Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Jeg var vist på samme vis, mamma gav meg skjeen i høyre hånd, men jeg bytta over selv da til venstre. Mener å ha hørt at de ser det rundt 2 års alderen. Usikker på min, han bruker begge hender egentlig jevnt, noen dager mer venstre og andre dager mer høyre virker det som. Han er snart 15 mnd.
storesøster og lillebror Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Noen velger høyre eller venstre veldig tidlig, mens andre kan bytte en del. Har elever på 1. trinn som enda ikke helt har bestemt seg i forhold til hvilken hånd de vil skrive med. Flott at du har funnet ut at han foretrekker venstre, slik at du kan gi han skjeen i venstrehånda. Her i huset bytter vesla litt enda, men tror hun bruker høyre mer nå enn tidligere. Så det blir spennende å se:) Spiller jo egentlig ingen rolle...
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Jeg tror gutten min også er venstrehendt. Han bruker venstre hånden mye. Men jeg har vært litt bevisst på det fordi pappa er venstrehendt og mamma jobber i barnehage (hun sier også at det ser sånn ut). Å gutten min gjør omtrent alt med venstre. Det er alltid venstre hånden han griper ting med. Prøver jeg å gi han skjeea i høyre hånd så bytter han, eller jeg ser at han strever mer. Gutten min er bare 14 mnd. da. Men det spiller jo ingen trille da=) Men godt du fant ut av det da! For skjønner jo at barnet ditt har strevd mer høyre hånden da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå