Gå til innhold

Har jeg grunn til å være bekymret - igjen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om et par dager er jeg 12 uker på vei, og skal da på ultralyd. Har nå begynt å blitt kjempenervøs for at det ikke skal være noe liv lenger, eller noe annet galt, da jeg ikke føler meg noe gravid. Har vært på ul i uke 5, 7 og 9, og alt har sett fint ut da. Alle gangene har jeg vær helt sikker på at det har vært noe galt, og følt meg veldig uvell før jeg skulle inn til legen. Har ikke greid å gledet meg noe særlig enda..! Ikke hatt så mye symptomer, og ingen følelse av å ha en spire voksende inne i magen heller. Har den siste uka hatt enda mindre symptomer nå enn tidligere: Puppene er ikke like ømme, mindre trøtt, og ikke like konstant sulten lenger. Det eneste jeg sitter igjen med er mye utflod til tider, noe gulaktig sådan.. Usikker på hvor vanlig det er men.. :-)

Har ikke sett spor av blod eller brunaktig utflod i disse ukene, og prøver å berolige meg litt med det, men greier det liksom ikke.. Samboeren orker ikke høre på meg lenger, for han er evig optimist, og ber meg nå glede meg litt over det som har skjedd etter mange års prøving. Har jeg evt. grunn til å være noe særlig bekymret?? Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid for første gang og har aldri mistet, så er vel ikke den mest erfarne på det området. Jeg mistet også de fleste symptomene mine rundt uke 10, og i uke 12 hadde jeg ømme pupper og utflod igjen. Ikke trøtt, ikke kvalm, osv osv. Men så lenge jeg ikke hadde hatt smerter eller blødd noe, så regnet jeg med at alt var ok. Og det var det jo også.

Tror ikke du har noe grunn til å være bekymret what so ever, men det er jo enkelt og si. Sjansen for at det skal gå bra er jo myyyyyye større enn for at det ikke skal gå!

Skrevet

Å gå rundt å være bekymret er aldri godt! Men når ikke det er noen grunn til bekymring bør du prøve å tenke gode vakre tanker!! :-)

Jeg er 13 + 3 dager på vei. Føler meg ikke spesielt gravid, bortsett fra at nå begynner buksene å bli trange rundt magen. Trøttheten skal gå over nå - jeg har vært enormt trøtt helt frem til forrige uke. Det sies at 2. trimester skal være det mest behagelige da man som regel hverken er kvalm, trøtt, eller alt for stor!

Nyt tiden!! Det gjør jeg!! Bekymrer meg selvsagt innimellom, men prøver å skyve fra meg slike dumme og unødvendige tanker så snart de er kommet. Jeg gleder meg til å kjenne liv, for da trenger jeg ikke til lege eller på ultralyd for å få bekreftet at det faktisk er en liten krabat inni der :-)

Skrevet

De tankene har de fleste opptil flere ganger i løpet av et svangerskap...

Nå høres jeg meget erfaren ut, noe jeg ikke er. Men har lest nok innlegg her de 2 siste mnd til at jeg aner et mønster:)

Selv er jeg 21+4, og hadde ingen tegn til graviditet før for 2 uker siden!

Så begge de to gangene jeg var på UL holdt jeg på å forgå av frykt for å få beskjed om at sorry, men her er det ikke noe liv lengre! Men det var det:)

Hvis du bekymrer deg mye vil jeg anbefale deg å kjøpe en baby watcher. Da kan du i det minste lytte til barnets hjerteslag hver dag. Er litt vanskeli å finne når man ikke er så langt på vei, men det er noen ukers leveringstid, så innen du får kjøpt en har du sikkert ikke noe problem med å finne den. Er veldig kjekt før du begynner og kjenne liv, og de dagene da du faktisk ikke kjenner noen spark(det er jo ikke uvanlig når man kommer litt lengre).

Skrevet

Hei, og takk så mye for oppmuntringene! Jeg føler meg mye mer trygg nå enn hva jeg gjorde tidligere, men likevell kommer det mange redde og negative tanker. Tror det er pga. at jeg skal være forberedt i tilfelle jeg får en negativ beskjed (?) noe jeg ikke var forrige gang..

Har kikket litt etter en slik baby watcher på nett, men iflg. leverandøren så har de nå problemer med levering, og kan ikke levere før i august, og da er det nok noe for sent for min del :-)

Skrevet

Flere med noen erfaringer å komme med...?

Skrevet

Da er det kun et halvt døgn igjen til ultralyd, og jeg prøver å skyve bort nervøsiteten og krysser fingrene for at alt skal være bra med den lille.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...