Gå til innhold

EL tester - når på døgnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt El tester denne pp etter sa. Begynte allerede 5 dager etter begynende blødning for å være sikker på og ikke begynne for tidlig. Begynte da med Clear Blue EL test, der sto det at jeg skulle bruke urin hvor jeg minst måtte vente 4 timer, så stod det gjerne morgen urin. Så bestilte jeg Billigtester på nettet. I bruksanvisningen der stod det at jeg IKKE skulle bruke morgenurin da mengden LH øker utover dagen.. Ble veldig frustrert av dette. Noen med erfaringer??? har foreløpig bare hatt negative utslag. Er nå på dag 13.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

El-tester lønner seg å ta mellom 17.00 0g 19.00 på kvelden:)

Skrevet

Ok får fortsette og teste nå da, bare litt seinere, så får vi satse på at jeg ikke har oversett EL. Gjør forsåvidt ikke noe, har hatt sex så ofte vi må, men vil gjerne vite om jeg får EL denne mnd etter SA.

Skrevet

Jeg har lest at det er best å ta EL-test etter 16 fordi kroppen ikke utskiller det hormonet som testen skal finne, om natta. Så det vil ikke havne i urinen før litt utpå dagen. Også viktig å ikke ha tisset på lenge...

Det jeg har gjort, for å klare å huske det, er at jeg har laget meg en regel om at de dagene jeg EL-tester så tisser jeg til lunsj på jobben, og venter så til jeg kommer hjem med å tisse, og da tester jeg også samtidig. Jeg har fått positive utslag ved EL med clearblue digital, men fikk ikke sikkert utslag med strips...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...