Gå til innhold

Fast føde - hvor ofte/mye i begynnelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er nettopp blitt 6 mnd, og vi har gitt ham grøt på ettermiddagen en måneds tid. Nå har han såvidt begynt å få et lite måltid til, som regel grøt eller frukt-/grønnsakspuré på formiddagen også. Får mm i tillegg ganske ofte, også en gang om natta enda. Jeg lurer på hvor mye de skal ha om dagen nå i begynnelsen og hvor ofte? Hva serverer dere til babyer på 6 mnd? Har lyst til å lage litt selv og, ser det er fine oppskrifter på barnemat.com, men synes det er vanskelig å vite hvor mye og hvor ofte jeg skal gi ham. Har lyst til å amme en del enda, men skjønner jo at han trenger ekstra mat nå som han begynner å bli "stor".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gutten min var 6 mnd, holdt jeg meg egentlig bare til ett måltid om dagen, grøt til kvelds. Når han ble ca 7,5 mnd, fikk han også morgengrøt, kanskje med litt frukt og så begynte han å smake litt til middag. Tror ikke det er så mye de trenger når de er 6 mnd, det er bare litt i tillegg til morsmelka. Grøt inneh jo mye næring og jern.

Skrevet

Knerten min på 6 mnd får grøt til frokost og kvelds. Er ikke alltid hun spiser full porsjon men noen ganger spiser hun grøt og litt dessert i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...