Hilde_85 Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Kjenner bare at magen er hard om jeg tar på den, så tror jeg har mange kynnere jeg ikke merker, så er det de jeg da oppdager tilfeldig. Men hvis jeg må litt på do å tisse å får en kynner da merker jeg det fordi da må jeg enda mer på do Men ikke noe ubehag eller vondter i forbinndelse med kynnere
løveprinsen <3 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2008 Okei. Jeg får plutselig hard mage og da kjennes det ut som om lillegutt er på tur ut gjennom magen. Det gjør ikke vondt, men er litt ubedhagelig. Er dette kynnere?
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Synes ikke jeg hører annet enn at "alle" har kynnere. Hvis man skal kjenne det så har ikke jeg merket noe ihvertfall. Men kanskje i morges at det var det jeg hadde. Synes jeg kjente at det strammet seg, og da jeg så ned på magen var den stram og som en liten ball. Akkurat som magen hadde blitt mindre. Vekket sambo, men han merket ikke noe forskjell. Kanskje var dette kynnere. Hører noen si at man kan ha masse kynnere om natten uten å merke det, så. Ikke vet jeg.
Sjokoholikern Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Kynnere har jeg hatt utrolig mye av dette svangerskapet. Sist gang kjente jeg at magen strammet seg forsiktig, og det var det. Så jeg la egentlig ikke spesielt mye merke til kynnerne mine. De var så svake. Mens denne gangen er de slitsomme. Noen ganger kan de være svake, mens andre ganger må jeg stoppe opp, strekke litt på kroppen, og vente til de går over fordi de er så ubehagelige. De kommer vanligvis når jeg anstrenger magen littegrann, som når jeg løfter på ting, bøyer meg, reiser meg opp osv. En natt her forleden våknet jeg av kraftige kynnere som ikke ville gi seg, trodde jeg skulle føde da, men det gikk et par timer så forsvant de. Kynnere er ikke akkurat vondt, og langt ifra så vondt som det er med rier, men de kan være ganske ubehagelige. Og magen blir steinhard. Hvis babyen sparker og er våken, så kan jeg ikke lenger kjenne babyen når jeg har en kynner. Men jeg har hørt man skal ønske kynnere velkommen mot slutten av svangerskapet, siden de trener opp magen til fødselen. Så da håper jeg på en kjapp fødsel denne gangen )
løveprinsen <3 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2008 Flere som har erfaringer med kynnere. Hvordan kan jeg vite om det er det jeg har?? Takker for svar:-)
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Det er som et slags "hold" i magen, den blir som ei kule, og steinhard!! Ikke direkte vondt (som i rie-vondt) men ganske ubehagelig ja ;o) Hele magen stivner, og det er ikke mulig å kjenne babyen innenfor liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå