Gjest Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Eller bare ubehagelig? Det kan av og til gå svært lang tid mellom amming om natten (da jeg bare gir et bryst om gangen) og når jeg evt gir henne flaske et måltid. Bør jeg da pumpe meg? (selv om det ikke er for ubehagelig?)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Hm, du kan jo få brystbetendelse om du går med spreng for lenge.. å det er ikke serlig godt...! Er nok smart å pumpe seg litt når det blir en stund mellom, for at det ikke skal bli masse klumper osv..!!:-)
Krokka og prinsessa Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Ikke for å være frekk med deg altså, men tror ikke du har skikkelig spreng hvis det ikke er ubehagelig. Du kjenner når det blir så ille at du MÅ pumpe. Da kjennes det ut som om hele brystet vil sprenges, og som om alle melkegangene er tette. (For dem som vet hvor vonde tette melkeganger er....)
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 he he ja hvis puppen kan sprekke så bør jeg jo pumpe hele tiden ;-). Nei, det er mulig jeg ikke har skikkelig spreng, men da er det vel heller ikke nødvendig å pumpe før det blir for ille. Takk for (seriøse) svar.
mamman til to gutter Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Man får ikke brystbetennelse av spreng alene!! For at man skal få betennelse, må det være bakterier tilstede. Det er nok lettere å få brystbetennelse hvis det går for lenge mellom hver gang man ammer/pumper, for da kan bakterier som kommer til i melkegangene få større mulighet til å bli mange. Hvis det alltid går lang tid mellom ammingene om natta, vil produksjonen etterhvert tilpasse seg det hvis du ikke pumper, så det bør du ikke gjør. Jeg har stort sett alltid ammet kun fra en pupp om gangen og ammet bare 1-2ganger om natta, selv når mini la seg kl19 og startet morgenen ca 7 og har ikke hatt problemer med brystspreng/brystbetennelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå