ory Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Hei, Er relativt fersk her inne ( uke 31) og føler med i superbra form både mentalt og fysisk. Kan fortsatt gå lange turer, lakke tånegler he he.. Synes faktisk at jeg er i mye bedre form nå enn i andre trimester. Dette er min første og jeg lurer på hvilke erfaringer dere som har barn eller kommet lenger enn meg har det på det området. Jeg skjønner jo at dette er helt individuelt, men lurer på når dere som ellers var friske i svangerskapet begynte å få det virkelig tungt?
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Jeg begynner å føle meg litt "ukring" nå må jeg si. Har vært det et par uker. Er 36+3 i dag, så ca uke 34+noe da. Fra da var liksom magen enda mer i veien enn før, og ting og tang begynner å begrense seg ;o) Håper hun synker litt ned snart, så det kan bli litt lettere å puste bl.a...hehe.
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 I det jeg hadde 36 fullgåtte uker begynte det for min del å bli tungt. Siden dette har jeg hatt mye(!) kynnere samt hatt mye ubehag med nedpress.. er faktisk til tider slitsomt å gå ute når nedpresset er som værst for da klarer jeg ikke å gå skikkelig..hehe.. det føles som om babyen driver og stikker meg med en kniv eller noe... Nå er det jo uansett ikke så lenge igjen da:) men merker jeg begynner å bli noe lei ja;)
lolipoli Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Jeg er i uke 40 om 2 dager og begynte å føle meg skikkelig lei og tung fra uke 36 ca. Med første barn var jeg i mye bedre form og hadde det fint til uke 39-40, men ble også lei og tung på slutten.( gigg 3 dager på overtid).
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Det spørs hva du mener med "tung", men jeg er nå i uke 31 og begynner å merke det mer og mer. Kan fortsatt gå lange turer, om enn roligere enn før, og klarer å klippe tånegler og plukke opp ting fra gulvet med litt tilpasninger - fort går det ikke og det er mer behagelig med hjelp. Men føler meg jo ikke tung, synes i grunnen det er litt kos - foreløpig... Men det går litt opp og ned, på de varmeste dagene lurer jeg nesten på hvordan jeg skal klare 2 mnd til, på dager som i dag bare koser jeg meg
Maigutt08+aprilspire Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Jeg er i uke 39 og må si at jeg er veldig overrasket over hvor god form jeg fortsatt er i. Selvsagt er det å klippe tånegler og å få på seg sokker en utfordring med en stor mage i veien... Går fortsatt helt greit å gå en times tur, svømme og trene pilates Synes heller ikke det er vanskelig å finne gode liggestillinger om natta, så sover godt (kun avbrutt av kjappe dobesøk selvsagt). Var bare for et par dager siden at jeg begynte å føle at kroppen er tung og ryggen blir litt sliten av å bære denne fortunge magen. Koser meg masse med den lille sprellemannen inni magen, men begynner også å bli utålmodig på å få han ut!!
ory Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2008 Hei jenter, Herlig å høre at dere har det fint og at dere er i god form så lenge. Går jo selvsagt opp og ned for alle, men veldig bra å høre noe positivt!!
minnimoi Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Jeg er i uke 37, og fortsatt i fin-fin form. Vært ute å gått 5 km i skogen idag feks. Klarer fortsatt alt husarbeid, er i hagen nesten hver dag etter jobb, går mye tur osv. Har en uke igjen å jobbe. Skal bli litt deilig med permisjon nå føler jeg, for den "tungeste" tiden for meg er nettene. Sover lite og ganske dårlig, våkner ofte med såre føtter og verkende bein. Noe som selvfølgelig kan ha noe med det over her å gjøre =) Har begynt med modningsakupunktur og bringebærblad-kapsler. Prøver alt for å unngå overtid....er så spent på å treffe den lille nå=)
sommerfugl i magen ;) Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Jeg er snart 38 uker, og føler meg i bedre form enn noensinne Syntes det var tyngre for et par uker siden, men nå er jeg blitt så vant til den digre magen at jeg nesten "glemmer" litt at jeg er gravid, hehe.. Som "janiba" over, er det nettene som er tyngst, hyppige dobesøk og stivner fort i hofter og rygg pga samme liggestilling gjennom halve natten. Men om dagen har jeg det supert!! =)
morijuni Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Jeg er 36+3 og er enig med deg, i at jeg føler meg mye sprekere nå enn i 2 trimester. Bortsett fra at jeg ikke er på spinning lengre, gjør jeg alt som jeg gjorde før jeg ble gravid. Litt mer faktisk, for jeg vasker og rydder og vasker og rydder og har virkelig fått dette over meg som jeg hører at er gangske vanlig når man er gravid. Min kjære kommenterte faktisk her at han skulle ønske jeg var gravid litt oftere, for vi har et stooort hus og det er lenge siden det har vært såppas støkent her.. pluss at jeg er i full jobb. Ikke den ment fysiske jobben, men en må da stå opp om morran og komme seg dit for det.. 4 dager igjen nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå