Gå til innhold

Hoster til han spyr... HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på to år hoster stygt. Syns det er både slimhoste og tørrhoste om hverandre. Han hoster til han kaster opp.. Vi har gitt ham solvipect i to dager, og nå har den ingen effekt lenger. Han har feber om natten, og i går kveld var øynene fulle av puss. Det er borte nå. Allmentilstanden er varierende.

Hva ville dere gjort? Har noen tips til meg om hva jeg kan gi ham som vil lindre hosten? Ville dere tatt ham med på legevakta? Han har hostet i ca fire dager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gje han Paracet, sjølv om feberen ikkje tilseier det. Den dempar nemleg hosten:)

Skrevet

Hei,dette høres kjent ut .hoster han mye om natta?

Vi har en sønn på litt over 2 år,han hadde de samme tingene som du beskriver nå.

Vi sov ikke sammenhengende en natt på 2 måneder,derfor (siden fastlegen ikke tok oss på alvor)ba vi om en time på rikshospetalet.

Der ble det konstantert astma.

Var jeg deg ,ville jeg ha sjekket dette opp.

lykke til.

Skrevet

Smør Mentholatum under føttene hans! Funker som fy!

Skrevet

For det første så skjønner jeg ikke hva Paracet kan hjelpe for? (svar til en annen her)

Jenta mi har drevet sånn fra 6 ukers alder (er nesten fire år nå) hun fikk kontatert virusastma tidlig -det kan godt være det.

En annen ting det kan være, er kikhoste. Det går en kikhoste "epidemi" i Norge nå, og siden de fleste er vaksinerte så "kiker" de ikke, men hoster til de spyr. Vi har hatt det i vinter, og det høres akkurat ut som det du beskriver. Be legen om en test, hvis kikhoste behandles for sent kan det bli veeeeeeeeeeeeldig langvarig! (tenåringen holder på på 5 måneden)

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vi har gitt paracet for feber, varm drikke og mentolathum under føtter for hosten. Det hjalp littegranne. Vi ser an utover kvelden og tar kontakt m legen i morgen hvis tilstanden er den samme eller verre.

Skrevet

Paracet virkar pga at hoste er irritasjon/kløe, som faktisk er ei form for smerte. Og paracet tar jo som kjent smerte. Derfor;)

Eg har brukt det på meg sjølv mange gangar, spesielt om natta, og legen er enig når eg seier det hjelper. Har faktisk også fått det anbefalt av lege til ungane, ved sterk hoste om natta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...