Gå til innhold

Hoster til han spyr... HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på to år hoster stygt. Syns det er både slimhoste og tørrhoste om hverandre. Han hoster til han kaster opp.. Vi har gitt ham solvipect i to dager, og nå har den ingen effekt lenger. Han har feber om natten, og i går kveld var øynene fulle av puss. Det er borte nå. Allmentilstanden er varierende.

Hva ville dere gjort? Har noen tips til meg om hva jeg kan gi ham som vil lindre hosten? Ville dere tatt ham med på legevakta? Han har hostet i ca fire dager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok latt en lege se på han i løpet av morgendagen for å utelukke bronkitt/lungebetennelse.

Du kan prøve å smøre Mentholatum under fotsålene hans, det funket bra med lillegutt.

Ellers er det viktig med drikke, nok væske gjør at slimet blir tynnere og dermed lettere for han å hoste opp. Kanskje gi en paracet for ubehaget?

God bedring!

Skrevet

Min gutt på 2 år hoster litt innimellom. spes når han blir varm. han har hatt høy feber de siste morgenene. høyeste 40,5... han fikk febernedsettende,og det hjalp! Det beg å gå over nå...har vart en 4-5-6 dager da! Han hostet til han kastet opp oxo.. Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...