Gjest Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har et bilstete som jeg har brukt til de to første barna da de ble født, det er av merket PLAY med bilde av Ole Brum. Husker godt at da jeg skulle feste det så måtte denne bærebøylen bøyes inn mot seteryggen for en ekstra sikkerhet ved kollisjon. Hvordan er det med andre bilstoler, har dere hatt bilstoler der det ikke har vært påkrevd? Mener å ha sett andre ha denn bøylen rett opp og at det da er festet solbeskyttelse over hodet på babyen og frem mot denne... Også lurer jeg på om noen vet om en bilstol som ikke er så bredt, for jeg sliter med å få plass til babystolen når jeg har to Recaro-seter i bilen fra før, begge på 18-36 kg. Testet med babysetet jeg har, og det ble trangt gitt, fikk det såvidt inn, men fikk da ikke trekt bøylen tilbake mot seteryggen.... ( ...og ikke står det hvor brede setene er heller, så jeg må vel kanskje bare titte i butikkenene, men kom gjerne med forslag om dere har. Vi har forøvrig en Volvo V70 så det skal jo være plass til 3 barnester, men det kommer vel an på hvilke typer seter man velger. Kommer i allefall ikke til å kjøpe nye seter til de to eldste barna, i værste fall så ender eldtemann opp med bilpute, han er 8 år.... (men ønsker å bruke bilsete da han ikke er så høy...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå