Gå til innhold

Syk - igjen! Er det noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger her strak ut igjen. Er femte forkjølelse/bihulebetennlse jeg har i dette svangerskapet. Er rett og slett helt utslitt av å være så mye syk. I mitt første svangerskap var jeg ikke syk i det hele tatt, men i dette svangerskapet har jeg hatt infeksjon på infeksjon. Tar vanlig gravid-vitaminer, men kanskje jeg trenger noe mer enn det og c-vitamin? Er det noen som har noe godt råd? Skal til legen i morgen og da tror jeg at jeg må nødt til å få noe antibiotika, for nå er jeg skikkelig nede for telling:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, det er ikke noe særlig å gå slik syk hele tiden nei. Ville bare gi min medfølelese, vet akkurat hvordan du har det!!

Jeg har vært syk siden jeg fant ut at jeg var gravid. Influensa, bihulebetennelse, antibiotikakurer pluss pluss pluss...er noe dritt, og ser ikke lys i tunnelen heller...Har vært konstant syk i 4,5 mnd, og er det enda:(

Har desverre ingen gode råd til deg. :( Det er vel bare slik det blir dette svnagerskapet, tenker nå jeg. Har aldri vært så plaget under tidligere svangerskap....ALDRI!!

Fikk helt hetta her om dagen da ikke Rhinoxen virket engang. Var hos lege for n`te gang, og han satte meg på Nasonex, og ba meg innstendig om å kutte ut Rhinoxen... :( min eneste venn rhinoxen...

Så nå har jeg klart å ikke bruke Rhinox på 3 dg, men det har vært forferdelig!! Får ikke sove på natten, tett om dagen osv osv..kanskje litt bedre i dag....(minimalt)

Håper det går bedre med deg etterhvert, og at du får det sjekket opp hos legen. Ta en CRP evt (ikke alltid utslag på bihulebetennelser men dog) for å sjekke om du har en infeksjon. Jeg hadde vel 59, og fikk omsider rett kur for bihulebetennelsen. Ble mye bedre etter den, når det gjaldt hodepine og slapphet.

Huff synes virkelig synd på deg. Lykke til hos legen!!

:)

Skrevet

Åh! Tusen takk for godt råd! Skal jammen spørre legen om å ta crp av meg i morgen! Så rart at du også har vært så mye syk! jeg har ikke fått antibiotika så langt. Har tryglet og bedt men har blitt nødt til å slite meg gjennom uker med sykdom. Trist at du også er dårlig, men godt å vite at man vanligvis har god helse og at dette forhåpentligvis er noe som vil gå over:))

Uansett - tuuusen takk for svar og godt råd og masse god bedring til deg også!

Snufs...;-)

Skrevet

Forebyggende og etter utbrutt forkjølelse har jeg hatt god erfatring med Sambucol,dette kjøpes på helsekosten og kan brukes når du er gravid.

Grapefrukt og kiwi er også supert å spise...jeg blir alltid fort frisk når jeg bruker dette evnt.det bryter ikke ut i det hele tatt.

God bedring....håper du blir bedre snart

Skrevet

fenumax er helt super mot bihulebetennelser og plager i luftveiene! jeg bruker det fast nå for jeg har en tendens til å få betennelse der, men får ingenting når jeg bruker de. det er laget av timian og bukkehornsfrø og er helt ufarlig uten bivirkninger. (jeg har hørt med både lege og biopat) har du fått antibiotikakur ville jeg fått imeg melkesyrebakterier så ikke tarmen skal bli kranglete. evt. drikke biola.. =) god bedring!! =)

Skrevet

Takk for svar begge to! Jeg søkte på Sambucol og ser at den inneholder solhatt. Trodde ikke man skulle ha solhatt når man var gravid jeg? Er dere sikker på at både Sambucol og Fenumax kan taes av gravide altså?

Tusen takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...