Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 me har komt fram at vi ska sitte i et langbord, eg ska ha forloveren rett over meg å d samme med forloveren til samboeren min.. men hvor plassere vi resten av gjengen? skal vennene våres sitte på en ende å familien på den andre? vi blir 32stk i vårt bryllup, så d bler 16stk på hver side.. dette ble vanskeligt..
Vannmann35 Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Det er greie regler for slikt :-) Jeg referere til Bryllupsdagen.no: "Foreldre sitter ved siden av brudeparet. I følge skikk og bruk skal brudens familie sitte nærmest brudeparet slik at bruden har sin far eller eldste mannlige familiemedlem på sin høyre side mens brudens mor sitter til venstre for brudgommen. Brudgommens foreldre sitter ved siden av hver av brudens foreldre. Forlovere skal sitte nært brudeparet og ha hverandre til bords om de er av ulikt kjønn. Resten av gjestene plasseres etter skjønn, familiemedlemmer og øvrige gjester om hverandre. Bruk skjønn og forsøk å plassere mennesker dere tror vil passe sammen slik at samtalen rundt middagen går av seg selv. Dette vil gjøre bryllupsmiddagen hyggeligere både for dere og gjestene. NB! Toastmaster må sitte slik at han/hun lett kan kontaktes av kjøkkenpersonell/ servitører og har oversikt over deres bevegelser. Toastmaster bør også være synlig for alle gjestene. Sist, men ikke minst. Husk at dette skal være brudeparets store dag og at tradisjoner er til for å brytes. Finn det alternativet som passer dere best og stol på egne avgjørelser!" Sjekk ellers http://www.dbas.no/planleggeren/bordplassering.asp
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 tusen takk for svar me ganske mye klokere nå.. men så på den linken du sendte med, der står d i denne rekke følgen "brudgommens mor, brudens far, bruden, brudgommen, brudens mor, brudgommens far".. eg trodde d va brudens fra så skal sitte på siden av bruden og brudgommens mor på siden av brudgommen? eller va d bare et forslag til hvordan vi kunne plassere foreldrene?.. går d fint an å plassere toastmasteren på enden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå