Gå til innhold

Hva betyr IKM og CS?


Aggie Bird

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her i klubben. :) 26 år og førstegangsfødende. Har termin 15.januar 2009. Har kun visst om graviditeten i noen dager, og dethar liksom ikke helt har gått opp for meg ennå. "Glemmer" det stadig vekk, og blir litt sjokkert hver gang jeg kommer på det igjen. Jeg har gode kjennetegn da, kjenner at det er noe som skjer i magen, og jeg er småkvalm og sliten. Hehe, rart at så kjedelige følelser skal føles så godt!

Jeg har sett at forkortelsene IKM og CS ofte brukes, noen som vet hva disse betyr?

Jeg lurte også på hva dere tenker om koffein og svangerskap? Vanligvis drikker jeg 4-5 kopper kaffe om dagen, men har nå redusert til rundt 2 kopper om dagen. Er det dumt å drikke disse også?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer så mye:) Det er et lite mirakel inne i magen vår:) Jeg er også gravid for første gang, og gleder meg veldig:)

 

 

Ikm betyr Ikke kommende mens

CS er jeg usikker på.

 

Jeg har lært at høyt koffeininntak kan øke faren for spontanabort, spesielt i første trimester. Matportalen anbefaler gravide å ikke drikke mer enn 1-2 kopper kaffe pr dag, eller 3-4 kopper te hver dag, eller 1 liter cola hver dag.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :) Ja det er helt ufattelig at et nytt liv er igang i magen. Bør vel ta det litt rolig på kaffefronten da. Kanskje det er like greit å kutte det ut igrunnen. Er jo ikke så godt at det er verdt å risikere noe.

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...