VirreVirre Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Hadde jo bestemt meg for bunad i år, for å slippe å kjøpe noe nytt. Helt til jeg kom på at jeg fullammer. Er det noe vits å dra på seg en bunad da? Noen som gjør det eller?
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 funker det...gjorde det i går....har silje fest drakt....knappet opp skjorten ...fikk til det på ett vis...
nybebis Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Hei. Jeg full ammer også, men skal i engelsk bryllup i år. ellers tror jeg ikke jeg kunne hatt min bunad på. jeg har sognebunad og den har vest med snøring helt ned til livet. hadde vel blitt litt trælete ;o)
VirreVirre Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2008 kan ikke kneppe opp skjorta jeg.. nordlandsbunad. Må vel finne en annen løsning da. æsj
-Lane- Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har Lofotbunad og den går det greit å bruke selv om man ammer.
mamman til to gutter Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Det kommer helt an på bunaden din, jeg måtte tatt av meg hele bunaden for å klare å amme og det hadde vært uaktuelt. Jeg ammer bare morgen og kveld nå, så jeg får heldigvis brukt bunaden i år, i fjor var det vanskeligere for da var jeg høygravid:-)
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Når jeg fullammet sørget jeg for å pumpe meg slik at jeg kunne ha på meg bunaden på 17 mai... Skal jeg amme med med må jeg ta av nesten hele greia.. Hehe... Jeg endte opp med brystbetennelse, så jeg vil ikke anbefalle min variant... Neste gang tar jeg heller av bunaden for å amme, isteden for å pumpe meg... Men bunaden skal på
Northernlights Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Har fullammet med bunad, men jeg ammet rett før jeg tok den på, og hadde pumpet meg i tilfelle "krig",sånn at jeg hadd elitt på flaske. Ammet på et sted jeg kunne halvveis ta den av meg, og sitte i fred, når det var krise. =o) Alt går an,om man legger godviljen til,og ikke bryr seg om at skjorteermene blir rynkete...hehe
Thunderstruck Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Det har ikke gått og ammet med min bunad nei..Da har jeg måttet hekta av vesten og bretta opp skjorta..Hadde sett lurt ut tenker jeg:-))hehehehe
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 det funker, men litt kronglete.. jeg har sånn sølv-lenke forran på vesten jeg må ta av (går i sikk-sakk hele veien ned) og så må jeg dra opp skjorta.. men det går, er vel ikke sååå lenge man skal være utendørs.. ? litt enklere innendørs kanskje..
*dum&deiLig*™ Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 Herregud a' damen, har du ikke investert 30 000 i ammebunad? *sjokkert* ;-p
du og jeg og vi to Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 Jeg ammet mini gjennom hele dåpsdagen hans, i nordlandsbunad. Fungerte så fint atte! Jeg kneppet opp "vesten", og dro skjorta opp - og det gikk fint og diskret for seg. Prøv bunaden så ser du. Skjorta ble litt krøllete, men vesten skjulte det greit.
du og jeg og vi to Skrevet 12. mai 2008 #13 Skrevet 12. mai 2008 Ja, hehe - så jeg gjorde vel akkurat det BigHorn sier er litt vanskelig. Og det gikk kjempefint! Puttet skjorta tilbake igjen etterpå, kneppet igjen vesten, og vips - festklar igjen;)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Har ammet i bunad mange ganger og det er ikke noe problem, men det kreves jo litt "stripping" må ta av en sølje og beltet + kreppe opp alle hempene på bryststykke og et par i livet, for å få opp skjorta... Men det er jo bare å sette seg et sted du er litt mer for deg selv... og så er det jo litt avhengig av hvilken bunad du har, om det er lett å åpne opp litt.... =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå