Gå til innhold

379 gram i uke 21?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på kontroll for noen uker siden ig da veide ungen 379 gram står det på kortet.. syns det var lite jeg .. ?? syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt jeg men på Din egen side står det hvor mye babyen veier sånn ca i denne uken. Du kan jo sammenligne der. Jeg er i uke 28 og da skal babyen min veie 850gram men han lille i min mage veier 1170gram. De skal legge på seg 200gram i uken fra uke 25 (?)

Skrevet

Og på "fra uke til uke" står det 340 g i uke 21, så det er nok helt fint... :-)

Skrevet

Jeg spurte på ordinær ul om hun kunne estimere hvor stor han var, men bare ristet på hodet, og ville ikke uttale seg om hverken lengde eller vekt....

Gjør de det på vanlig kontroller?

Skrevet

Hvordan vet dere hvor mye babyen deres veier, står det på ul-bildet? Står så mange rare betegnelser der...

Skrevet

I boka jeg har, er forventet fostervekt etter 21 fullgåtte uker ca 400g.

Husk at et vektestimat ikke er noe annet enn et estimat.. Jeg kjenner ingen hvor vektberegning utfra ul.lyd har stemt - det har vært et slingringsmonn på minst 500g begge veier på foster i uke 37-40.

I tillegg kommer individuelle forskjeller. Jeg gidder iallefall ikke å henge meg opp i "normalen" - det er jo bare å se på voksne mennesker; veldig få er akkurat på snittet.

Skrevet

Hei..

Var på 3d i uke 26+4 og min lille gutt veide 1059 g så her er det en stor gutt...så jeg trur de er litt større en det som står i boken inni mellom:)

Skrevet

På ordinær ultralyd i uke 17+5 fikk jeg vite at nurket veide 203g, noe som var helt normalt for alderen:-) Så jeg vil tro at 379 er helt fint i uke 21.

Skrevet

Jeg fødte en gutt i uke 23, han var 500 gram. Han overlevde ikke da..

Skrevet

Glemte å si!

De sa på sykehuset at han var stor.

Skrevet

Hmmm, Sier de dette på de vanlige kontrollene eller på UL?

eneste gangen jeg har fått vite hvor mye ungen veier før ungen ble født, var dagen før jeg hadde akutt keisersnitt med guttungen.

Legen sa han veide 2500, men da han kom ut dagen etterpå, så veide han jo bare 1600 gram, ganske stor forskjell syns jeg..

Så jeg ville iallefall ikke stolt blindt på at ungen deres veier så så mye ut ifra en UL..

Da stoler jeg heller på den faktiske vekten når ungen kommer ut, så er jeg heller happy over at ungen er frisk og fin inni magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...