Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på mitt første ordentlig jobbintervju i morgen, er en lærerstilling, og er kjempenervøs. Fikk vite ar det er 2 100% og en 80% stilling de trenger og jeg er den 5 de skal ha inn til intervju, er det positivt eller negativt? Hva kan jeg forvente å bli spurt om? De kjenner meg litt fra før siden jeg har tatt endel vikartimer der, altså vært ringevikar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange søkere er det totalt? Og hvor mange skal de ta inn til intervju totalt?

Om de kjenner deg fra før teller vel positivt inn? Hvertfall så lenge du er grei og gjør jobben bra! :D

Skrevet

De snakket om 14-15 søkere. Aner ikke hvor amnge de kaller inn til intervju, jeg er den 5 fikk jeg vite.

Om jeg oppleves som grei er jo litt vanskelig for meg å avgjøre, men tror det og jeg vet rektor har fått mange positive tilbakemeldinger på meg i hvertfall rent jobbmessig.

Skrevet

Jeg tenker at de innkaller deg fordi de kjenner deg og vet at du kan jobben! :)

Bare 15 søkere? Jøss. Kanskje jeg skulle tatt ped og blitt lærer jeg også? ;) he he.

At rektor har fått positive tilbakemeldinger på deg er jo kjempebra! :)

Skrevet

Hehe... er en liten skole dette laaaaangt ute på landet ;-) Er nok ikke det mest attraktive stede å jobbe med mindre man bor der, slik som jeg gjør.

Skrevet

Det er kanskje ikke slik for kvinnelige lærere ellers i landet? Eller? he he, jeg må hele tida undersøke hva jeg kan gjøre for å bli en mer attraktiv jobbsøker vet du:) Og ppu kan man jo ta på et år ved siden av det man har.

Har du vært på slike jobsøkersider for å forberede deg til intervjuet?

Skrevet

Nei, er det egne sider for slikt?

Jeg avslutter ppu nå i juni, har muntlig eksamen 9 juni da er jeg ferdig. Har 4 år fra universitetet fra før. Men desverre liten arbeidserfaring utover litt vikariater siden jeg har fått endel unger underveis ;-)

Skjønte ikke helt den med kvinnelige lærere ellers i landet, er visst litt treg i topplokket i dag jeg.

Skrevet

Nei, det var egentlig et spørsmål: hvordan er jobbmulighetene for kvinnelige lærere i resten av landet (utenom der du bor og det kun er 15 søkere på 3 stillinger).

Jeg har også 4 år fra universitetet, men det kan jo ikke brukes til noe. hvilke fag har du?

Skrevet

Unyttige fag stort sett... :-/ Neida, men de kan ikke brukes til all verden. Jeg har kunsthistorie, historie og religionsvitenskap. Skal begynne på engelsk grunnfag til høsten tenkte jeg, det er litt mer matnyttig i skolen....

Skrevet

Akkurat. Ja, jeg har relg.vitenskap og sos.ant. Fordypning i sos.ant, da, men det er ikke spesielt nyttig det heller. Eller er jo nyttig, men vanskelig å omsette til verdi i yrkeslivet.

Skrevet

Blir jo som meg det da. Jeg kan undervise i krl og samfunnsfag og det kan du også med de fagene. Ja, det er ikke all verden å finne på med de fagene har jeg funnet ut. Om du ønsker å bli lærer ville jeg utvilsomt tatt nordisk eller engelsk, evt fransk, spansk el + ppu, da ligger du ganske bra an.

Har du hørt noe mer fra den jobben du var på intervju på for en stund siden?

Skrevet

Ja, jeg vet. Det er bare to fag. om jeg skulle tatt ppu, burde jeg nok tatt engelsk også, er ganske god i det + det er gøy + trenger flere fag man kan undervise i synes jeg.

Men nå er det adm og ledelse jeg har kommet inn på i første omgang da, kanskje ta ppu etterpå..

Venter også på svar fra studium i øk og ledelse.

Bufetatjobben fikk jeg ikke. med begrunnelsen: ikke oppfylt krav i utlysningsteksten.

Men er 50% vikar på sos.kontor frem til august da:)

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til! Spennende at du endelig skal begynne å jobbe! Det går sikkert bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...